Problem: Vill ha en kran med vatten inomhus under sommarmånaderna.
Finnes: Handgrävd brunn, ca 6 m djup, med handjagad pump

Min tanke var att göra ett litet hål i den översta betongringen där man sätter en grov slang med en snabbkoppling till en vanlig vattenslang. Likadant på huset, en enkel snabbkoppling utanför. Vattenslangen kopplas mellan dessa och läggs på gräsmattan.

Har sökt igenom en massa trådar här såg denna, http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=9933557, Pumpautomat Kärcher BPP 3000/42 i en annan tråd. Jag gissar att man inte bara kan koppla på en vanlig sugvattenpump för några hundralappar för då måste den stå och gå hela tiden för att hålla uppe trycket. Det är ju kanske inte så praktiskt när det är en sommarstuga som man bara är på vid helgerna. Förövrigt så är dränkbar pump inget alternativ.

Ja, inne i huset så skulle man då ha ovan nämnda pump mellan ingången från husväggen och kranen där vattnet till slut kommer ut.

Är jag rätt ute, skulle det funka? Vill göra en smidig lösning som man lätt kan plocka fram och tillbaka till ett någelunda pris.

Om du köper pumpen du tänkt och bygger ett litet pumphus där du kan ha lite t-rör etc sedan när du kommer till stugan sätter du ut pumpen i "pumphuset" kopplar en slang till stugan voila. Ungefär som du tänkte....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.