Har problem med avloppet i huset vi precis köpt. Har tagit isär alls rör och rengjort men efter att ha satt tillbaka dem rinner det ner okej. Men kör jag full sprutt i ena hon under mer än 30 sekunder så kommer det upp vatten i den andra.
Sedan kan det ibland klucka och låta i avloppet efter att jag stängt av kranen.
Tacksam för hjälp om det är något som skulle behöva kopplas annorlunda.
Sedan kan det ibland klucka och låta i avloppet efter att jag stängt av kranen.
Tacksam för hjälp om det är något som skulle behöva kopplas annorlunda.
Haft liknande problem när vi flyttade till vårt hus för ca 18 år sen . Kluckande kom inte direkt bara efter tja 5-10 sel. Vissa de sig att stoppet var ändå ner vid golvet och under huset. så numera har vi lär oss att börja det höras "kluck kluck" då är det dags att spola. Luktar förfärligt all gegga som lossnar. Det har vi gjort hittills två gånger tack o lov. Lycka till.
Kan tillägga att förra ägare flyttade vasken till andra väggen så att rören har förlängs och har sin så där lutning. Så med tiden samlas skit . Vi hade firman en gång som spolade med högtryck men de var så effektiva så rören under huset lossnade utan att vi visste om det.Som tur hade vi inte värme i radiatore så kollade vi under huset. Då upptäckte vi att de stänger vatten när de lade golvvärme(misstänkte vi) och glömde återställa. Det var då vi upptäckte läckan. Numera gör vi spolning med vanligt trädgårdsslang. Ta lite tid . Sist kopplade vi den till varmvatten så gick det fortare.
Klicka här för att svara