L
Har problem med avloppet i huset vi precis köpt. Har tagit isär alls rör och rengjort men efter att ha satt tillbaka dem rinner det ner okej. Men kör jag full sprutt i ena hon under mer än 30 sekunder så kommer det upp vatten i den andra.

Sedan kan det ibland klucka och låta i avloppet efter att jag stängt av kranen.

Tacksam för hjälp om det är något som skulle behöva kopplas annorlunda.

• Komplex rörinstallation under diskbänk med vattenrör och avloppsslangar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H
Vänta tills allt vatten är borta prova sedan att häla i mycket diskmedel och flera liter kokande vatten.

Redigerat:
  • Gilla
Lewdis
  • Laddar…
Det verkar som att det kan vara ganska igensatt i rören. Har du en högtryckstvätt med rensslang? I så fall skulle jag tipsa om att rengöra avloppsrören.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Tror begynnande stopp ligger i röret efter vattenlåsen, ta bort slangen mellan vattenlås och golv och ta en rensfjäder och rensa ordentligt så långt du når.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
L
J Jeppson skrev:
Tror begynnande stopp ligger i röret efter vattenlåsen, ta bort slangen mellan vattenlås och golv och ta en rensfjäder och rensa ordentligt så långt du når.
Tack
Jag har tagit av detta och det är helt tomt. Tror du det är stopp längre ner då?

L
H hus520 skrev:
Vänta tills allt vatten är borta prova sedan att häla i mycket diskmedel och flera liter kokande vatten.
Tack får testa detta. Tog isär alla delar men måste ha missat något. Får kanske prova på nytt om din metod inte fungerar.

L Lewdis skrev:
Tack
Jag har tagit av detta och det är helt tomt. Tror du det är stopp längre ner då?
Jag skulle tro att stoppet är längre ner i det som går vidare ner i golvet.

• Gilla
Dheri
  • Laddar…
Haft liknande problem när vi flyttade till vårt hus för ca 18 år sen . Kluckande kom inte direkt bara efter tja 5-10 sel. Vissa de sig att stoppet var ändå ner vid golvet och under huset. så numera har vi lär oss att börja det höras "kluck kluck" då är det dags att spola. Luktar förfärligt all gegga som lossnar. Det har vi gjort hittills två gånger tack o lov. Lycka till.

• Gilla
Lewdis och 1 till
  • Laddar…
D
Varmvatten o diskmedel. En lång vattenslang o knöla ner via en rensbrun utomhus för att spola bort det sista om det går

• Gilla
Ewa Persson och 1 till
  • Laddar…
Kan tillägga att förra ägare flyttade vasken till andra väggen så att rören har förlängs och har sin så där lutning. Så med tiden samlas skit . Vi hade firman en gång som spolade med högtryck men de var så effektiva så rören under huset lossnade utan att vi visste om det.Som tur hade vi inte värme i radiatore så kollade vi under huset. Då upptäckte vi att de stänger vatten när de lade golvvärme(misstänkte vi) och glömde återställa. Det var då vi upptäckte läckan. Numera gör vi spolning med vanligt trädgårdsslang. Ta lite tid . Sist kopplade vi den till varmvatten så gick det fortare.

• Gilla
Lewdis
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.