560 läst ·
5 svar
560 läst
5 svar
Vatten från huset till uthuset
Jag har en vattenledning in till mitt hus genom källarevägg, där den går in i mätaren, och därefter skarvas till en isolerad Pex rör-i-rör (LK) och sen matas in till vattenskåpet upp i tvättstugan. Jag har ett brygghus på tomten som jag vill mata vatten in till - vi skall ha grävt en kanal för el, vatten, samt avlopp som blir minst 80 cm djupt. Jag vill veta om det är ok att använda samma Pex rör-i-rör (25 mm diameter), genom eget skyffsrör såklart, för att mata brygghuset. Avstand mellan husen ca 6 m. Eller är det regel att man måste använda PEM?
Klicka här för att svara
