Hej alla!

Någon som vet om/var man kan köpa slät våtrumsväven i lösvikt?

Alternativ fråga: Kan man bredspackla på den med mer struktur och ändå få ett godkänt system för (snedtak i) badrum?

Tack på förhand!

BirgitS
T Tornhuset skrev:
Alternativ fråga: Kan man bredspackla på den med mer struktur och ändå få ett godkänt system för (snedtak i) badrum?
Centralt i branschreglerna är att man följer tillverkarnas anvisningar exakt för att garantier och därmed försäkringar ska gälla.

T Tornhuset skrev:
Hej alla!

Någon som vet om/var man kan köpa slät våtrumsväven i lösvikt?

Tack på förhand!
Vad ska du ha på väggarna i övrigt i badrummet? Vad jag vet kan man tex kombinera kakel plus målad gipsvägg enl alla konstens regler

Demmpa Demmpa skrev:
Sökning på "våtrumsväv slät metervara" ger bl.a. följande träffar,
[länk]
[länk]

Sen skulle jag säga att typ alla färgbutiker som även har hantverkare kan sälja på metervara.
Hej!

Har hittat dessa, så jag skulle vara lite tydligare: Tänkte börja imorgon så hinner inte beställa, och jag håller till i Malmö-Lund området, alternativt Sölvesborg. Men jag skall kolla proffsbutikerna!

BirgitS BirgitS skrev:
Centralt i branschreglerna är att man följer tillverkarnas anvisningar exakt för att garantier och därmed försäkringar ska gälla.
Hej!

Får ringa dem och fråga, hittar inget i instruktioner på nätet.

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vad ska du ha på väggarna i övrigt i badrummet? Vad jag vet kan man tex kombinera kakel plus målad gipsvägg enl alla konstens regler
Hej!

Skall ha mosaik, och detta skall vara på en bit snedvägg. Går man ner 5 cm med våtrumsväven på den vanliga våtrumsfolien så skall det vara godkänt.

BirgitS
Är det i eller utanför duschen?

BirgitS BirgitS skrev:
Är det i eller utanför duschen?
Hej!

Snedtaket är ungefär 1,5 meter upp på väggen, bla där duschhörnan är.

Jag har haft målad väv i mitt duschrum i 20 år det enda problemet var att jag fick byta klistret vid uppsättning av väven, den första rekommenderade orkade inte hålla väven i taket så länge att limmet hann torkas, det nya limmet ”hugg direkt” och väven satt perfekt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.