Artikel om problem med dålig lukt i hus med bild på en luktrenare och rubriken "Nästan vartannat hus har problem med dålig lukt".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad sjutton ha de för belägg för det? Har inte varit i många hus som luktar illa och då jobbade jag ändå i hemsjukvård några år. Allt kan säljas med mördande reklam?

• Gilla
Metafor
  • Laddar…
R
Relativism... om man jämför med hur rosor luktar. Men köp ett par luktgranar...

K
Jag har väldigt känslig näsa och tycker nog att det stämmer. Det står ju nästan varannat inte varannat. Nästan varannat är väl snarare vart tredje ;)

K
Sen tror jag dock att produkten i reklamen är en ren bluff (i stil med arid) och att man bör hitta och eliminera doftkällan istället!

• Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
haha, "källan till dålig lukt försvinner" så om det luktar om ett trasigt avloppsrör så försvinner det trasiga röret? :D

• Gilla
fia_mstd och 2 till
  • Laddar…
R
Ozon fungerar men då i en koncentration som man inte vill ha om man samtidigt skall vara i samma rum.

Bilar o lägenheter som folk har rökt i och soprum kan behandlas med ozon.

Jag är enormt dofttkänslig och jag tycker alla hus luktar något... Jag skulle nog klassa de flesta som störande för mig, men jag tycker nya hus luktar starkt också.
Jag är avundsjuk på sådana som har dåligt luktsinne...

De enda hus jag inte reagerar på är om det är riktigt gammalt och man inte gjort massa mystiska renoveringar med moderna material. Trä luktar ju i typ 100 år också.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.