Vårt ytong hus projekt

85k läst  379 svar

1. T
    Lösvirkesbyggare Nivå 15
    Tack ja det gör vi. Hade jag ägt en drönare så kunde jag tagit en fin bild över hela taket men ska ta några bilder imorgon så man får med taket ifrån olika vinklar. Alla pannor är på plats. Sen ska alla ränndalar målas också bara. Det får bli nästa vecka

• Laddar…
  2. G
    Verktygstokig Nivå 3
    Starkt jobbat! Hoppas du firade med något.
    Lär ha varit en fantastisk känsla att lägga dit den sista och veta det är klart.

• Laddar…
  3. T
    Lösvirkesbyggare Nivå 15
    Absolut. Åt upp en stor godis påse så det blev mitt sätt att fira :)

4. B
    Medlem Nivå 4
    Jag har glömt att svara dig. Sorrry. Jag har 3-4 sektioner, 2 vån. Plus ena massa extra bommar, bl.a korta för trånga utrymmen. Har använt dem mellan de 2 husen jag byggt senast. När vi putsade hyrde jag extra, men annars är det lätt att flytta/bygga Haki. Jag gör det själv, så gubbarna kan jobba med sitt. Jag gav ca 40 000 för ställningen med nya trallar och har använt dem på 3 byggen hittills. Ska sälja dem nu, har inte plats till skrotet. Jag köpte också ev 20 fots sjöcontainer för 13’ och har haft den i 3-4 år. Den åker nästa år och har ung. samma pris forttfarande. Sålde min manskapsbod förra sommaren. Vi bodde i den ca 2 år från byggstart till inflytt. Jag fick samma som jag gett, så den var gratis.

• Laddar…
  5. T
    Lösvirkesbyggare Nivå 15
    Lite fönster och altandörrar har blivit monterade i helgen.
    Sambon har också börjat måla underslaget som snart ska spikas upp.

6. N
    Medlem Nivå 11
    Imponerande jobb. Tyckte vår utbyggnad på 15kvm va kämpig att få in mellan jobb, aktiviteter och livet i övrigt.

7. T
    Lösvirkesbyggare Nivå 15
    Renoverongar kan vara mer krävande när man ska bo i röran för det slipper ju jag men jag har fått en hel del hjälp så det går framåt men allt tar tid när man inte jobbar hel dagar på huset

8. Kendobendo
    Medlem Nivå 3
    Riktigt häftigt projekt. Vilket jobb! Imponerad! :D

9. T
    Lösvirkesbyggare Nivå 15
    Entre dörren på plats. Den kommer plastas in snart tyvärr :)

Även aqua panel på plats i gavel spetsen

10. T
    Lösvirkesbyggare Nivå 15
    Järn pelaren inmurad så man kunde sätte resten av dom stora fönstren.
    Om någon vecka kommer triangel fönstren till gaveln och ett Skjutparti sen är huset snart tätt

11. T
    Lösvirkesbyggare Nivå 15
    Hämtade min 4:e 10 liters burk igår :)

• Laddar…
  12. B
    Medlem Nivå 4
    Ska du näta/putsa gavelspetsen?

13. B
    Medlem Nivå 4
    Mycket klokt att klä in balken! Dessutom blir det snyggare, när den blir lite fetare. Passar in bättre.

14. T
    Lösvirkesbyggare Nivå 15
    Japp blir nät och puts här också. Så det smälter ihop med resten

• Laddar…
  15. T
    Lösvirkesbyggare Nivå 15
    Lite underslag på plats. Jag drar även slang till spottar.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: