Hejsan,

Är det någon som vet vart man kan sälja en kommod som man inte vill ha?
Köpte en dubbelkommod då vi flyttade in i huset (för ett år sedan) och nu känns det som det blir väldigt trångt i badrummet om vi skall pressa in den.
Har funderat på att sälja kommoden, men vet inte riktigt vad det finns för bra ställen man kan göra det på. Någon som har några bra tips och då gärna beprövade.
Blocket känns lite för "billigt" eftersom det är en Svedbergs, oöppnad, och där verkar folk sälja saker till 1/3 av priset. (vilket jag helst inte vill...)

Alla tips mottages tacksamt - och då inte bara nätet.

Tack på förhand.

Vänligen,

anna

Tack för svaren!
Har ni någon erfarenhet från dessa?
Upplever som det mesta som säljs är ganska billiga använda saker.
Har legat på Blocket men fick bara svar från folk som är villiga att betala 1/3 av priset.....

//anna

En tips till Byggahus sajten är väl att göra en privat Köp och Sälj för husbyggare/renoverare. Du kan väl alltid smyga in en liten bild i denna tråd, så kanske du får några seriösa svar - glöm bara inte att tala om var den finns. ;)

Jo - håller med dig "godis" - det vore väl en superbra idé om de hade en sådan avdelning.
Har tyvärr inte lyckats få någon köpare ännu och börjar bli smått desperat....
Tack för tipset.

Vänligen,

anna

godis skrev:
En tips till Byggahus sajten är väl att göra en privat Köp och Sälj för husbyggare/renoverare.
Bra tanke!
Vi är nog många som har gjejor som blivit över, ändrade planer är ju inte ovanligt ;) med redan köpt prylarna till den gamla planen......
Fler tankar om detta?
Eller vad säger vår moderator Marlene Eskilsson om detta?
Problemet är väl bara alla företag som skulle smyga in och försöka sälja sina "restlager" ???

På Tradera vimmlare det av företag blad privat annonserna och samma är på gång att hända på Blocket. Tråkig utveckling tycker jag :P

Annas skrev:
Hejsan,

Blocket känns lite för "billigt" eftersom det är en Svedbergs, oöppnad, och där verkar folk sälja saker till 1/3 av priset. (vilket jag helst inte vill...)
Vill igen flagga för www.byggigen.se; jag har känslan av att det blir s.a.s. lite annan nivå på det då.

Sidan är för övrigt kanon om man letar delar till gamla hus också; man kan specialsöka på detaljer från t.ex. 1800-talets andra hälft, 50-60-talet eller vad man nu är intresserad av.

Vi har bl.a. sålt 18 handfat på Blocket. Vår erfarenhet är att folk ofta betalar bra för billigt skit, medan betalningsviljan är lägre för lite mer exklusivare saker.

mvh
David

David skrev:
Vi har bl.a. sålt 18 handfat på Blocket.
:D snacka om felbeställning ;) ;D

SnickarPelle skrev:
:D snacka om felbeställning  ;) ;D
;D ;D ;D

pappskallen skrev:
Lyft gärna tråden för den är ganska kul !!
Visst är det kul med kommentarer lite i gränslandet till vad tråden handlar om, "halva nöjet" ;) att hitta detta.....
Men visst vore det bra med en avdelning köp, sälj & byt här på forumet som håller sig till "tråden"
Hemsidesträngen är väl ett ganska bra exempel? Håller sig någorlunda till sin mening...... ;)

Har själv ett antal "fel köp" jag behöver bli av med.
Dock inte handfat ;) :D ;D

Hemmakatten
Ett alternativ till köp-o-sälj på Byggahus vore ju att endast medlemmar fick annonsera ut varor. Det skulle ju begränsa och försvåra för "företag" att sälja sina varor.

Tradera é utmärkt

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.