Började riva vår ca 30 år gammal altan i våras, rev då halva som var soldäck, det med tak fick vara kvar pga tidsbrist och design som ej var klar och så var det här med bygglov också
Blev ett trädäck med 145*34 trall som fästes med dold trall skruv ifrån Fast deck Tool.
Grillplats med utomhus klinkers 60*60*2 som lades på plats på pedistaler som är justerbar i höjd
Före
Plintgrävning
Sten anländer, provar hur i hvete jag ska få dit dom.
Trall och fris fris läggning
Närmar sig
Hjälpreda
Här är jag idag, salta men säkert framåt
Blev ett trädäck med 145*34 trall som fästes med dold trall skruv ifrån Fast deck Tool.
Grillplats med utomhus klinkers 60*60*2 som lades på plats på pedistaler som är justerbar i höjd
Före
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Plintgrävning
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Sten anländer, provar hur i hvete jag ska få dit dom.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Trall och fris fris läggning
Logga in
Skapa konto
Närmar sig
Logga in
Skapa konto
Hjälpreda
Logga in
Skapa konto
Här är jag idag, salta men säkert framåt
Logga in
Skapa konto
Produkter som diskuteras: "dold skruv"
Trallverktyg Deck Tool 2.0 FAST
För dolt skruvmontage av trall
545 kr inkl moms
606 kr
Läs mer
Vi tänkte först köra med markskruv, jag fick reda på att en kollega hade byggt en egen maskin för markskruv, han hade förra året kört ner ca 60-70 skruvar, köpt på Jula, kanon tänkte jag och köpte hem 20 ST och började med ett katastrofalt resultat, fick inte ned någon, prov borrade med borrhammare och 1meter borr, gick ibland att gå ned men när vi körde ner skruven så tog det oftast stopp efter ca 15-30 cm. Hela marken är totalt fylld med sten, allt ifrån små som tennisbollar till stora 100 kilos varianter.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Bricmate utomhus sten.rampante skrev:
https://bricmate.se/produkter/typ/utomhusklinker-2cm/
8st plattor och 15 pedistaler gick på ca 2500:-
De rekommenderar att inte lägga på träreglar pga att de rör ju lite på sig men jag hade det i åtanke och la ändå, var nog bara en klinker som hade rört sig kanske 2-3mm som jag justerade nu i vår, men den kan ha legat så sedan installation också.
Hm... om 8 plattor och 15 piedestaler gick på 2500, så lär det bli rätt saftigt att lägga 2 hela altaner om ca 80-100kvms yta...O ollo skrev:
Snyggt! Tänkte göra nåt liknande och fälla in lite stenplattor som blivit över under grillen. Tänkte höra var du fick tag i de små piedestalerna som ligger under plattorna? Och har du fogat mellan plattorna och isåfall med vad?
Bästa hälsningar!
/Stefan
Bästa hälsningar!
/Stefan
Jag letar en lämplig billig markskruv maskin för 1200mm skruvar. Kanske bygger jag en själv ,viken elmotor använde ni, varvtal, och styrka ,nm behövs också ca 3500nm. På de modeller man kan köpa för ca 30000:-
Bra idé hur som helst
Bra idé hur som helst
Produkter som diskuteras: "markskruv"
Markskruv Twister M12 GroundPlug
För altaner och andra platta konstruktioner
436 kr inkl moms
399 kr
Läs mer
Det har gått väldigt bra, justerade någon mm året efter jag la det, kan ha varit så efter jag la dom också, ligger helt stilla, lätt att hålla rent efter grillen med, askan sopar jag ned i springorna och ev fett och stänk är lätt att ta med lite såpa och en kvast, jag passar på när det regnarH Hedberge skrev:
O ollo skrev:
O ollo skrev:
Snyggt bygge! Skruvade du fast piedestalerna eller står de löst på reglarna?O ollo skrev:
Känns plattorna stumma när man går på dem eller blir det nåt ljud eller rörelse?
Tack, de ska skruvas fast men jag har inte gjort det än och det blir nog inte så heller, de har stått stilla i fem år så jag är nöjdS Simon83 skrev:
De känns väldigt stumma, inget vickande, inget ljud eller att det låter ihåligt.
Så ska du bygga med sten så kör på, jag är väldigt nöjd.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden