Ahlsell har några modeller under:Maskintillbehör-spännvertyg!Dom heter snabbspännare i deras katalog.
 
Finns på Jula under namnet "snabbspännare" för ca 150 spänn/st
 
Det är ju lysande ! Tack så mycket för hjälpen.
 
Passar på att höja ett varningens finger för "no name"-tvingar. Kan vara riktigt riktigt usla! Köpte en budgetsats som inte dög till mycket.

Köpte sedan ett par Irwin Quickgrip via en bekant på Ahlsell (såg dem på Beijer i Gävle också). Grymt på alla sätt! I positiv bemärkelse alltså!
 
H_L skrev:
Passar på att höja ett varningens finger för "no name"-tvingar. Kan vara riktigt riktigt usla! Köpte en budgetsats som inte dög till mycket.

Köpte sedan ett par Irwin Quickgrip via en bekant på Ahlsell (såg dem på Beijer i Gävle också). Grymt på alla sätt! I positiv bemärkelse alltså!
Håller med dig om quick-grip, de är bra. Har också sett att det finns en kraftigare version, QUICK-GRIP XP som ska kunna klämma ihop mycket hårdare, har dock inte provat den, någon som kan ge ett omdömme om den?

Oavsett vilket så är det ju enhandstvingar, det som trådstartaren pratar om är ju tvingar monterade på en bänk.
 
P
Daniel_N skrev:
Håller med dig om quick-grip, de är bra. Har också sett att det finns en kraftigare version, QUICK-GRIP XP som ska kunna klämma ihop mycket hårdare, har dock inte provat den, någon som kan ge ett omdömme om den?
Jag har bytt ut mina Quick-Grips mot XT-dito som har mycket bättre tryck (ca 3 ggr i jämförelse).
Den stora skillnaden är att XT-tvingarna faktiskt kan tvinga ihop saker, medan Quick Grip-modellerna har en mera hållande funktion. I övrigt funkar dom lika bra som Quick Grips.
 
ACME skrev:
Jag har bytt ut mina Quick-Grips mot XT-dito som har mycket bättre tryck (ca 3 ggr i jämförelse).
Den stora skillnaden är att XT-tvingarna faktiskt kan tvinga ihop saker, medan Quick Grip-modellerna har en mera hållande funktion. I övrigt funkar dom lika bra som Quick Grips.
De ser ut att vara väldigt stora och klumpiga...har du upplevt det som ett problem, eller är det marginellt?
 
P
Marginellt. Jag är rätt stor själv...
 
Jag köpte i mitt tycke svindyra tvingar av märket Bessey, var "vanliga" snabbtvingar men jisses vilket tryck!!!

Kostade väl närmare 350 kr st eller nå´t. Värt varenda spänn och skräptvingarna jag hade innan känns som onödigt investerade / bortslösade pengar.
 
Clas Ohlsons 4st för 99:- är sjukt kass kvalité å jag gillar mina Quick-grips bättre, men fasen så prisvärt alltså ... 25:-/st och även om dom inte trycker hårt eller håller länge så har dom absolut kommit till mycket god användning. Mycket bra köp om inte annat som "backup-tvingar" bara för att komma upp i mängd. Man måste äga massor av tvingar, så är det ju bara.
 
Närmsta järnhandel hjälper dig med dessa...
 
Bessys magnesium-tvingar... Mumma =)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.