Jag har en Norlett 5-23 som jag behöver några reservdelar till, någon som vet vart jag kan vända mej?

Har fått reda på att ev så är det Stiga som kan ha samma delar?

Finns det det någon butik / Serviceställe i Karlstad området så vore det bra.

Jag har har manualer och artikel nr till alla delarna, men frågan är vart vänder jag mej?

Det jag behöver ha är friktionshjul (har hittat http://www.skogsverktyg.se ) men jag måste också ha ett Växelhjul på 160mm i diameter med axelhål 19mm och 48 tänder artnr: 5154.53838

Det är min farfar & farmor som köpte denna snöslunga ny november 1985 för 8775:- min pappa tog över den 1989 och sedan fick jag den 2007 när jag köpte hus, så den har gått i arv.

Har laddat upp manual ifall någon vill se, blev väldigt stora 20/8mb.
Manual Norlett 5-23: http://www.fildirekt.se/dl/1386866269.pdf
Manual Tecumseh HS40-HS50: http://www.fildirekt.se/dl/1386821302.pdf

Tacksam för hjälp.
 
  • Gilla
Giuseppe Maglio
  • Laddar…
Tackar, där fanns allt jag behöver, men lite dyrt kanske, jag letar vidare några dagar annars så får det nog bli en beställning.
 
En update, jag beställde ett friktionshjul ifrån http://www.skogsverktyg.se/ och ett växelhjul ifrån ebay. Har fått hem allt och det är monterat och provkört (utan snö). Det tog ca 7-8 dagar att få hem växelhjulet ifrån Usa, det var jäkligt bra gjort med tanke på att julen snart är här.

Så totalt blev det ca 450kr inkl frakt. Så nu får jag hoppas den håller ett par år till.
 
S
O ollo skrev:
Jag har en Norlett 5-23 som jag behöver några reservdelar till, någon som vet vart jag kan vända mej?

Har fått reda på att ev så är det Stiga som kan ha samma delar?

Finns det det någon butik / Serviceställe i Karlstad området så vore det bra.

Jag har har manualer och artikel nr till alla delarna, men frågan är vart vänder jag mej?

Det jag behöver ha är friktionshjul (har hittat [länk] ) men jag måste också ha ett Växelhjul på 160mm i diameter med axelhål 19mm och 48 tänder artnr: 5154.53838

Det är min farfar & farmor som köpte denna snöslunga ny november 1985 för 8775:- min pappa tog över den 1989 och sedan fick jag den 2007 när jag köpte hus, så den har gått i arv.

Har laddat upp manual ifall någon vill se, blev väldigt stora 20/8mb.
Manual Norlett 5-23: [länk]
Manual Tecumseh HS40-HS50: [länk]

Tacksam för hjälp.
Har du kvar manualerna? Länkarna funkar inte längre :)
 
  • Gilla
kickibo
  • Laddar…
S sad_ant skrev:
Har du kvar manualerna? Länkarna funkar inte längre :)
Jag har PDF kvar skicka PM med mail så skickar jag.
 
  • Gilla
Alter Alts och 1 till
  • Laddar…
Passar på att lämna lite ytterligare information, då många vill veta:

Norlett 5-23 är en Murray (Craftsman) produkt.
Efter konkursen 2005 övertog Briggs & Stratton reservdelslagret.
Detta innebär att de flesta delarna kan beställas som B&S delar i
deras ordersystem, ex vis det eländiga plastkugghjulet som nu är i stål:
Genuine Briggs part: Murray 6215MA GEAR 48T .751 ID OEM. pris $40
Då dessa delar är vanliga, finns kinatillv. kopior på Ebay till lägre pris.
Utbudet av reservdelar till dessa Norlett maskiner är således mycket stort på nätet!
 
  • Gilla
Tallyhooo
  • Laddar…
Har precis köpt en Norlett 5-23 o behöver lite reservdelar, någon som har manualerna kvar;)? Står inget på förgasaren vad det är för typ, behöver renovera den men vet inte om HS40 och HS50 fungerar, någon som vet?
 
Redigerat:
F Famousjonka skrev:
Har precis köpt en Norlett 5-23 o behöver lite reservdelar, någon som har manualerna kvar;)? Står inget på förgasaren vad det är för typ, behöver renovera den men vet inte om HS40 och HS50 fungerar, någon som vet?
Pm mej mail så kan jag skicka manual, ligger på ca 5-8mb pdf.
 
  • Gilla
Alter Alts
  • Laddar…
Jag la upp två filer, hoppas ni kommer åt dom.
 
  • Gilla
miickej
  • Laddar…
Jag skulle behöva dina filer angående Norlett 5-23. Har du möjlighet att maila dem? Tackar på förhand.
 
  • Gilla
lpmaas
  • Laddar…
O ollo skrev:
Jag har PDF kvar skicka PM med mail så skickar jag.
Hej kan ni snälla skicka manual till mig oxo?
Tack på förhand Giuseppe
267210@gmail.com
 
O ollo skrev:
Jag la upp två filer, hoppas ni kommer åt dom.
Kunne du tenke deg å sende meg også filene med deleliste og bruksanvisning?
På forhånd takk! :)
Min mailadresse er:
ottar.sande@yahoo.it
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.