Har behov av lite fler Hitachi slide batterier till 18V maskiner. Vart kan jag köpa dem billigast?

Så drygt 750kr inklusive frakt är det billigaste man kan få ett 3,0Ah batteri för?

skalman1 skrev:
Inte original men billigt.
[länk]

Jag körde piratbatterier i mina 14,4v Hitachi skruvdragare och dom tuffade på lika fint som original.
Ja det var ju nästan halva priset. Kan ju definitivt vara värt det om prestandan inte skiljer sig nämnvärt från originalet. Men finns det olika märken på piratkopior? För olika kopior kan ju skilja sig hur mycket som helst från varandra.

Rund_skruvad skrev:
Köp en två pack original och du behöver inte fundera, lite drygt 550st inkl frakt.
[länk]
Det var verkligen prisvärt!
Men kan man vara säker på att det är original? Vad står HXP för? Har inte sett det på mina andra hitachi batterier.

Anna1984 skrev:
Har behov av lite fler Hitachi slide batterier till 18V maskiner. Vart kan jag köpa dem billigast?
På samma ställe som du köper guld billigt ;)

Tänk på att du bör räkna med tull och moms på prylar från usa, med lite tur slinker det igenom, men det får du mer se som en bonus i så fall.

Observera att även om piratbatterier ger bra funktion "i början" är det inte säkert att de har samma livslängd som orginal, det kan också vara sämre ställt med uttag av högre effekter, och hur det påverkar livslängden.

Utan att ha särskild koll måste jag säga att bilden på batterierna på ebay har kopia stämplat över sig, men det är bara min spontana åsikt.

Men det verkar faktiskt som Hitachis batterier ser så där taffliga ut ;)
http://www.hitachipowertools.ca/en/Products?cat=3&pid=413

Redigerat:
Säljaren har en massa försäljningar bakom sig och nästan uteslutande positiva omdömen så det verkar shysst.

Ja jag kan hålla med om att märkningen är lite väl amatörmässig.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.