11 226 läst ·
25 svar
11k läst
25 svar
Vårt kök från början till slut
Snyggt, och vilket lyft. Personligen hade jag dock inte valt lösningen med diskmaskinen då det blir en lite knepig hörna nu (som det ser ut på bild) men ni kanske prioriterade funktion före utseende? Också måste ni skaffa nya köksmöbler, de där gamla furuhärket skämmer det nya 
Knepig hörna? Det funkar finfint och funktion går först. Till en viss gräns förstås. Men en högt placerad diskmaskin var ett krav i vårt nya kök.
Köksmöbeln är i björk och rackarns stadig och funktionell. Skulle dock kunna tänka mig att byta ut den men näsan omöjligt att hitta ett ovalt bord med iläggsskivor som har centrumfot. Vägrar köpa ett bord med benen ute i hörnen - opraktiskt!
Köksmöbeln är i björk och rackarns stadig och funktionell. Skulle dock kunna tänka mig att byta ut den men näsan omöjligt att hitta ett ovalt bord med iläggsskivor som har centrumfot. Vägrar köpa ett bord med benen ute i hörnen - opraktiskt!
Aha, det var björk, då är det något bättre, furu är inte min grej. Gillar ni möbeln ska ni så klart behålla den, men ert kök är stramt i linjerna och det böljande träbordet passade inte riktigt in. Tycker jag. Men å andra sidan så kan det ju skänka lite mys, och ni tycker ju om det vilket är huvudsaken. En rektangulär matta kanske? Jag tror precis som föregående skribent att det skulle bli snyggare med ett högskåp vid diskmaskinen. Hur som helst, grattis till köket.Anj skrev:Knepig hörna? Det funkar finfint och funktion går först. Till en viss gräns förstås. Men en högt placerad diskmaskin var ett krav i vårt nya kök.
Redigerat:
Jag ville ha luft ovanför diskmaskinen bara.
Värmen ställer du in genom att vrida den svarta ringen. Vi har ställt in den på "handvänlig" temperatur men har du precis spolat varmt eller kallt så är det ju det som kommer först.
Värmen ställer du in genom att vrida den svarta ringen. Vi har ställt in den på "handvänlig" temperatur men har du precis spolat varmt eller kallt så är det ju det som kommer först.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Fint kök, och vilket lyft från tidigare. Kul lösning med kontroller på båda sidor fläkten, brukar det vara så på frihängande kåpor? Tror aldrig jag sett det tidigare, men har inte själv så jag kanske bara inte noterat det.
/U
/U
Ingen aning faktiskt. Har inte sett det hos någon annan och vi visste inte att den hade dubbla kontroller när vi beställde den. Men väldigt praktiskt!ullberg skrev:
Hej! Det var ett tag sedan tråden var aktiv men jag testar om jag kan få svar ändå
Hur tycker ni det funkar att ha diskmaskinen och vasken i vinkel och inte i linje bredvid varandra. Tänker på dropp och slapp. Planerar kök och är inne på en sådan lösning.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 196 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 196 inlägg
Man bör ju kunna komma åt kompostpåsen när diskmaskinen är öppen så att man enkelt kan skrapa av matavfall.K kladdeMaja skrev:
Om det förekommer att en person tömmer diskmaskinen medan den andra börjar skala potatis etc. går inte det om diskmaskinen blockerar diskhon.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden