Se bilden. Visst, liten 1x0.2 cm flisa, men ändå. Varför ens montera en sådan här platta, är ju väldigt synligt att den är flisad. Ska jag begära byte av plattan eller inte bry mig, leva livet? Förvisso är den ganska nära taket, och kommer vara strax ovanpå en rund lampa, och man kan nog täcka lite med silikonfog som kommer gå längs tak/vägg-vinkeln. Är inte nära duschen heller, på 2.5 meters höjd, och den lilla kakelplattan som syns i bild är ungefär 8x50cm, så tätskiktet är ju inte hela världen precis.
Har någon några andra förslag på om man kan dölja det här på ett bra sätt istället? eller bara be dom byta ut platta? Det monterades idag för övrigt.
Har någon några andra förslag på om man kan dölja det här på ett bra sätt istället? eller bara be dom byta ut platta? Det monterades idag för övrigt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade samma tankar när jag gjorde om mitt badrum. Jag gnällde lite hos projektledaren, han sa: Det där är inget att oroa sig för, vi trollar bort det där med mjukfog. Jag litade på honom, och han hade helt rätt. Man ser inte något spår av ojämnt skuret kakel (vitt kakel+vit fog). Prata med hantverkaren, han säger nog samma sak.
Medlem
· Sverige
· 5 652 inlägg
Ser bra ut det du visar. Ska dit mjukfog som sagt, inga problem alls.
Vända sånt där så det inte syns ingår i "proffshandlag" eller vad man kallar det, konsten att fuska lovligt?

Alright, jag håller med er. Området täcks ändå ganska väl mellan ett högskåp och en vägghängd lampa. Får bara se till att de lägger mest krut på motsatt vägg vid spegeln/handfatet. I övrigt har de kaklat bra, och med fog på plats senare blir det riktigt nice.
Hehe, japp. Jag hade förvisso typ 12 skivor över, men sagt och gjort täckte mjukfogen i princip allt, och det ligger som sagt lite dolt vid sidan av ett högskåp och lampa, så syns inte.H Hybro skrev:
Klicka här för att svara