1 598 läst ·
1 svar
2k läst
1 svar
Vårt bygge- hantverkare
Tänkte delge forumet våra erfarenheter av hantverkare från en omfattande renovering som vi är i slutfasen av just nu. Huset ligger i Nacka. Vi har haft snickare, elektriker, rörmokare, murare, målare och plattsättare på plats.
Snickare: JM Bygg från Järvsö- har snickarmässigt fungerat OK. Det mesta har gjorts med ok finish (ibland bra-ibland direkt slarvigt), men där tveksamheter funnits har vi haft oerhört svårt att få dem att korrigera så som vi vill ha det. Ett exempel är att de satte dubbla gipsskivorna i badrummet utan förskjutna skarvar, vilket vi tog för givet att man gör. Trots att de gick på löpande räkning, krävdes det mycket argumentation för att få dem att korrigera och den involverade snickaren hade ett alldeles för högt tonläge i dessa diskussioner. Det som framförallt får oss att direkt avråda från att anlita dem är hur oprofessionellt ägaren behandlar kunden när det uppstår diskussioner. Saknar helt motstycke. Vill inte dra det här, men kan PM:a vid intresse. Många tillägg för gör att det relativt låga timpriset tickar upp över normal Sthlms-taxa. De har nu lämnat oss med icke avslutat jobb och vi får försöka städa upp med hjälp av andra snickare/på egen hand.
Rörmokare: Berghälls rörmokeri kan, trots lite småmissar, starkt rekommenderas. Stambytte huset. Höll inte sitt offererade pris, men redde upp det på ett OK vis tillslut. Trevlig och ansvarstagande. Flexibel. Skulle inte tveka att anlita dem igen.
Murare: Harlins mur o puts. Putsade vår öppna spis med mycket gott resultat. Rekommenderas.
Målare: WCH måleri- inte klar med jobbet än, men hittills ser det riktigt bra ut. Professionellt bemötande.
Plattsättare: Bf kakel (Pontus) - har precis startat. Proffsigt bemötande. Det lilla som gjorts ser mkt bra ut.
Ska försöka komplettera med mer info när vi är helt klara.
Snickare: JM Bygg från Järvsö- har snickarmässigt fungerat OK. Det mesta har gjorts med ok finish (ibland bra-ibland direkt slarvigt), men där tveksamheter funnits har vi haft oerhört svårt att få dem att korrigera så som vi vill ha det. Ett exempel är att de satte dubbla gipsskivorna i badrummet utan förskjutna skarvar, vilket vi tog för givet att man gör. Trots att de gick på löpande räkning, krävdes det mycket argumentation för att få dem att korrigera och den involverade snickaren hade ett alldeles för högt tonläge i dessa diskussioner. Det som framförallt får oss att direkt avråda från att anlita dem är hur oprofessionellt ägaren behandlar kunden när det uppstår diskussioner. Saknar helt motstycke. Vill inte dra det här, men kan PM:a vid intresse. Många tillägg för gör att det relativt låga timpriset tickar upp över normal Sthlms-taxa. De har nu lämnat oss med icke avslutat jobb och vi får försöka städa upp med hjälp av andra snickare/på egen hand.
Rörmokare: Berghälls rörmokeri kan, trots lite småmissar, starkt rekommenderas. Stambytte huset. Höll inte sitt offererade pris, men redde upp det på ett OK vis tillslut. Trevlig och ansvarstagande. Flexibel. Skulle inte tveka att anlita dem igen.
Murare: Harlins mur o puts. Putsade vår öppna spis med mycket gott resultat. Rekommenderas.
Målare: WCH måleri- inte klar med jobbet än, men hittills ser det riktigt bra ut. Professionellt bemötande.
Plattsättare: Bf kakel (Pontus) - har precis startat. Proffsigt bemötande. Det lilla som gjorts ser mkt bra ut.
Ska försöka komplettera med mer info när vi är helt klara.
Klicka här för att svara