Har en Nibe compact 300, gissar att den är 10-20 gammal då jag bott i huset i bara 5 år.
Nu finns det inget varmt vatten och känslan är att det är bättre att gå på en ny istället för felsökning och timmar som börjar tycka iväg ?

En elektrisk varmvattenberedare är en enkel maskin. En termostat och en värmepatron är de aktiva detaljerna.
Felsökning av ev. problem ska inte ta många minuter/timmar.

Så länge den inte läcker lär det inte vara ekonomiskt försvarbart att byta ut den.

Vilka felsökningsåtgärder är gjorda? Har du kollat övertemp.skyddet (tryckt på återställningsknappen)?

• Gilla
gabe8275
  • Laddar…
gabe8275 gabe8275 skrev:
Har en Nibe compact 300, gissar att den är 10-20 gammal då jag bott i huset i bara 5 år.
Nu finns det inget varmt vatten och känslan är att det är bättre att gå på en ny istället för felsökning och timmar som börjar tycka iväg ?
Sätt in en ny! Min läckte efter 10 år. Fick ny via FB. Nu var/är min fäst i taket så installationen blev tidsödande för 2 gubbar.

• Gilla
gabe8275
  • Laddar…
Det är klart att det måste felsöka, åtm att du har spänning fram till den. För finns inte spänning fram så kommer inte en ny funka heller.

• Gilla
hempularen och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.