442 läst ·
3 svar
442 läst
3 svar
Värt att reparera varmvattenberedare ?
Har en Nibe compact 300, gissar att den är 10-20 gammal då jag bott i huset i bara 5 år.
Nu finns det inget varmt vatten och känslan är att det är bättre att gå på en ny istället för felsökning och timmar som börjar tycka iväg ?
Nu finns det inget varmt vatten och känslan är att det är bättre att gå på en ny istället för felsökning och timmar som börjar tycka iväg ?
En elektrisk varmvattenberedare är en enkel maskin. En termostat och en värmepatron är de aktiva detaljerna.
Felsökning av ev. problem ska inte ta många minuter/timmar.
Så länge den inte läcker lär det inte vara ekonomiskt försvarbart att byta ut den.
Vilka felsökningsåtgärder är gjorda? Har du kollat övertemp.skyddet (tryckt på återställningsknappen)?
Felsökning av ev. problem ska inte ta många minuter/timmar.
Så länge den inte läcker lär det inte vara ekonomiskt försvarbart att byta ut den.
Vilka felsökningsåtgärder är gjorda? Har du kollat övertemp.skyddet (tryckt på återställningsknappen)?
Sätt in en ny! Min läckte efter 10 år. Fick ny via FB. Nu var/är min fäst i taket så installationen blev tidsödande för 2 gubbar.gabe8275 skrev:
Det är klart att det måste felsöka, åtm att du har spänning fram till den. För finns inte spänning fram så kommer inte en ny funka heller.
Klicka här för att svara