Hej på er!
Jag kommer inom en snar framtid att ärva ett hus.
Huset har ca 200.000 kr kvar i lån.
Huset är charmigt men det är mycket att göra:
- byta tak, panela om, byta vindskivor, nya stuprör.
-inne är det också totalrenovera (måla om, lägga nytt golv, kök, badrum och tvättstuga. Mycket material är redan inköpt så som golv till hela nedervåningen, nya vitvaror och allt kakel till köket.

jag och sambon är händiga samt att min pappa är Rörmokare.

huset är på sammanlagt 250 kvm (190 kvm som är boyta)

är det värt att lägga ner tiden och pengarna?
 
Det kan bara du själv svara på men om du vill tjäna på affären så är det väl ett eventuellt försäljningspris delat med antal arbetstimmar som ger en indikation. Sen beror det förstås på vad du tycker är en rimlig/bra timpenning och hur kul du tycker det är att renovera.

Men jag hade nog kört på om jag haft möjligheten :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.