A A Haddock skrev:
Det har jag gjort. I princip max strypning på returerna på övervåningen. Det blir ändå alldeles för varmt där uppe om jag inte drar ner termostaterna till hälften. Något varmare har det blivit nere sen jag ströp returerna uppe, men inte tillräckligt.
Okej tänkte du borde få kalla radiatorer om du stryper (skruvar dom i botten) men dom kanske släpper igenom iallafall?

Ja det verkar vara ett visst flöde förbi trots att de är strypta...

A A Haddock skrev:
Ja det verkar vara ett visst flöde förbi trots att de är strypta...
Japp dom raddar som sitter på övervåningen funkar väldigt bra ihop med VP men som vi brukar kalla plattelement enkelpanels radiatorer är mindre bra.Man ser att man har byggt om systemet och säkert i omgångar när man ser dina radiatorer och är vanligt förekommande hos kunder men du kan ju byta kanske inte alla i bottenvåningen utan några.

• Gilla
A Haddock
  • Laddar…
A A Haddock skrev:
Det har jag gjort. I princip max strypning på returerna på övervåningen. Det blir ändå alldeles för varmt där uppe om jag inte drar ner termostaterna till hälften. Något varmare har det blivit nere sen jag ströp returerna uppe, men inte tillräckligt.
Du har inte lyckats strypa om de inte blir svalare...

A A Haddock skrev:
Såna här element på övervåningen, tre stycken.
[bild]

Och såna här på nedervåningen, fyra stycken.
[bild]

Nedervåningen har öppen planlösning helt utan dörrar och betydligt fler fönster än övervåningen. Dessutom finns den kalla källaren rakt under.

Elementen är lika varma, bortsett från ett som är något svalare av anledning jag inte lyckats lista ut. Det sitter på separat matning nerifrån källaren och går inte från samma stammar som de andra, men det bör ju knappast påverka? Dock har det en 21-graders termostat istället för 27 eller att helt sakna som de andra elementen. Jag ska försöka plocka bort denna och se om det påverkar (misslyckades med att få bort den sist jag försökte).
Det är väl inget fel på de radiatorerna på bv?
Är de jämnvarma eller bara vid inloppet?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.