3 453 781 läst ·
11 549 svar
3454k läst
11,5k svar
Värsta elkopplingen?
Stämmer med en inkommande och en till knapp. Bruten nolla. Jordfelsbrytare hade de också installerat, alltid nått. Det på bilden var det sista av dansk el som fanns kvar. Allt i huset är nu utsanerat och bytt av ”elektrikern” till svensk standard.
Det finns ingen möjlighet att det där kan vara okej i Damark heller.
Precis sådana gråa uttag och knappar satt överallt! I gamla delen hade de böjt om 40tals kulo för att koppla in de grå uttagen och brytare. 3x20A säkring i mätarskåpet, 4st 10A automatsäkringar i centralen. Spisen modell gammal 3fas kopplad med enfas stickpropp så den blev inte så varm... Skönt att allt det är borta!
I mina föräldrars hus, har JAG haft problem med ett utomhusuttag.
I uttaget sitter en markis och en fontän inkopplad, och med lite ojämna mellanrum så har deras jordfelsbrytare löst ut.
Det sitter lite oskyddat så jag har tänkt att problemet låg i fukt som kom in i uttagen.
Men igår hittade jag det egentliga problemet.
Den nedgrävda kabeln till fontänen, uppfinningsrikt skarvad av min mors personliga assistent.
I uttaget sitter en markis och en fontän inkopplad, och med lite ojämna mellanrum så har deras jordfelsbrytare löst ut.
Det sitter lite oskyddat så jag har tänkt att problemet låg i fukt som kom in i uttagen.
Men igår hittade jag det egentliga problemet.
Den nedgrävda kabeln till fontänen, uppfinningsrikt skarvad av min mors personliga assistent.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Husägare
· Jönköping
· 5 857 inlägg
...oh...my...dear...
Den där aspirerar helt klart på priset som värst av dem alla.
Den där aspirerar helt klart på priset som värst av dem alla.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 397 inlägg
Man lagar inte plåster allt?
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 397 inlägg
Kan man laga barn med silvertejp?