Kanske dags att prata med hennes arbetsgivare?

13th Marine 13th Marine skrev:
Kan man laga barn med silvertejp?
Min son (utbildad medic på båt) har lagat mig med silvertejp efter att osthyveln träffade fingertopp i 90 km/h topphastighet. Silvertejpen fixerade hyvelspånen mot fingret samt förhindrade att fingret böjdes under läkningstiden. Suveränt!

• Ledsen
  • Gilla
Peter2400 och 1 till
  • Laddar…
Peter2400 Peter2400 skrev:
Samma kvinna har även gjort den här lagningen efter att en annan kabel fått smaka på häcksaxen.
Den var åtminstone inte nedgrävd:sweat:
[bild]
Smaka på häcksaxen, ja... det finns det kanske fler som borde få.

• Gilla
cope och 1 till
  • Laddar…
Pytt Pytt skrev:
Om du inte redan har gjort det så är det nog dags att ta ett allvarligt snack med henne om detta. Är ju farligt för alla inblandade...
Väldigt trevlig och kompetent assistent med hjärtat på rätt ställe, kanske farligaste hempulen som görs av välvilja och noll kunskap.
Min mor lever inte längre, obs. inte pga. elolycka, så hennes assistent har vi ingen kontakt med längre.:)

• Gilla
bygghagberg
  • Laddar…
hennes assistent har vi ingen kontakt med längre.:)
Det viktigaste verkar vara att undvika kontakt med hennes "lagningar". :rolleyes:

• Gilla
  • Haha
Broken arrow och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det viktigaste verkar vara att undvika kontakt med hennes "lagningar". :rolleyes:
Ingen vidare kontakt i själva lagningen heller .. :crysmile:

• Gilla
  • Haha
Bödvar McOlsson och 5 till
  • Laddar…
Väldigt trevlig och kompetent assistent med hjärtat på rätt ställe, kanske farligaste hempulen som görs av välvilja och noll kunskap.
Min mor lever inte längre, obs. inte pga. elolycka, så hennes assistent har vi ingen kontakt med längre.:)
Ja jag tror absolut inte att hon gjorde det för att vara elak, men det är alltid bra att vara uppriktig och tydlig eftersom många inte heller har nog med kunskap för att förstå hur farliga vissa saker kan vara. :thinking:
Då är det ju överspelat nu, men vill bara inflika att för egen del så får jag hellre en tillsägelse om jag gjort något dumt än att skada mig själv eller andra pga det.:oops:

Hittat i en köksfläkt.

• Insida av en köksfläkt med synliga elkablar och en metallkomponent med fettrest vid avloppet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
altaxis
  • Laddar…
Ja, de andra färgerna va slut.

• Gilla
cope
  • Laddar…
udihow udihow skrev:
Hittat i en köksfläkt.
Lampan är alltså dubbelt jordad? ;) måste vara speciellt lampa som behöver dubbel säkerhet.

B Broken arrow skrev:
Lampan är alltså dubbelt jordad? ;)
Det nya alternativet till dubbelisolerad kanske? :thinking::oops::geek:

• Gilla
Broken arrow och 1 till
  • Laddar…
Dessa duschmunstycken är populära på Kuba. Enkel konstruktion! Man kanske skulle fixa agentur och importera. Vad kan gå fel? :)

UA6RkatHAyKbpCiK6txPI-qBdJpv9mhCAHYMM4JVzRMHHDIAte26svkGFnTZIW0iq_urZ6AsXI4xA8eHYrWShB4dJl9SfeeBjaw22Z04BjwJGpsR1hWgXguXXOFd_b1lD0EHVeF9jp6JaeZseEkzMOD0IyE_v-lIkV_ly6Hiya7uioEqPtQqLzpSCFKzQrAPhUzZ6r8q1sS1umOZm48duVDuC5jMbLnPqzWaFQSIyyr47LBhvcFmuYU6RJusbgnXQovGv-wFFg1I9XdMPzt88gnwWLqaoj_6CJYpTtUr4qIs6OfgnXhILFjLSro3EqcXbHjZkmhBFKVsOiSasAsbEkRS4LixoVbf3MHUoYQMxyGfsPvZRSlzp1Qcjz-D960T9a--JaQJ1udEvftjDt3jsXuOnSrT0rk_1atE8pyMNGmIBZdt2IqNfPfCJ2edinaog6YS9vYELtzJ3yV16DFIy5fgZk2skUCL2jx9oJpnOABvSTjQ3O3m8y1dy7KD_S2FT5rFsNUrnDRl-hj8U0Xo_6YUkW0ZarnGjIqhpZUp3D054HeZstGzdBIRae4RySNsia4ToaE2jjRQ9-AgDqqTJ774UXgoj6FBSBnpqA_tCjW8tlCaNMbtpjNZQYpq0psl=w1080-h810-no

TEPvvl8XbJkiaVHGLHfRo4fPe2CZeNKZT7yzVudpyYqTFIIM7eZTYRAliKYQKTXOcRXOYBqUh22cWpR49zNAGU3hDGSW63kix41vejUOPtdZNnr7ioHs5Iqtu-nJKQJq-XUd7AfVZlJ3cs2BQAAi8WzllF2F6M8tXkl2T-VS-cpIqH_yhAgaf6Tb43_MEmX-lrIj3RLjDHftDX6OXE_GC4C-YBN76mmHxz1PVGF6v_PDKyU3UVtsMehA5AJGu4o8l_wdc-WZj3gEl4JNJQdVcMxyRHerj2VbGobt87mcuSSStQOrk-DudjWJF-mKo0c2SDdMZVM8A0e2eq-KqJf6ITQIqSIwB3EdHeNRE5MQ4qtkmJaiVm-3Z45V_kf2CwiDNgn-g98BuxXdzbnOLstA_Ojajk6Y2aL2wI4IFJrkomgY-tMaS2Jv-h1R6Y6Q3adJjaf7fAprxLoIWA_EMELsqKSBkBiimdk9NyaPgx5j_nzLGbzLY5THvWwCaB83SfsSDnpIQaCt_qLS6Fcj2c6CEnChq8WGOTfiAFWX6AQwpYjClipPFy9Fi1903_ua8RF8WphFXYD1TT-ytJN7vE_-Yu_5ggxnu-PHrya9sykiPCW_DwZUh7GSgmceiNGoeRL0=w608-h810-no

MgulC5M_HS7AtROWV0JzImnVJGQWrrdkg_rCggZS-t88Z_1UI_v2XQRR_ihaxUa29_DPjtNQqgAhxrMvmP-ON48gpqm83aFGLyPOFyl89R9LMNEyyM4BJ2-w1e-wKR7dRzrh6M6Z02v6Y8btfg2UPEQPp-i0Sw9v5EY4_Oy2CWf9fOI7wZUacJ4y9sKe4AlhFyFrs_mUcqKtvmIZc0e66Zr9BWYNkC_wWell6KgWXCpojdSRjPT5qS80V_2rPhrFxDbFqx_6PFSsZzrlxx5Lj7tPjn3fbq9ghELXgq0DzX46cpNQl5lT216P4ErWcdGU2N1A78JQfnUeBwvNJWtXQlQFQNrqyj0eEbGdlN9aGMcVImddQVOygfyVQtRJWOMQt1Lo8PX7NkKjJv6HP4lYsj5xPRZ1GABOYrXopXxVOkcf-pwaGZathlnyiN5_7-cgV9e5d61sDqH5joQr2GI-Ug0QntMbbPYlFk7Y9o83eFBFgX3IGneC3oOUW_N5FRKzrcYoqHS5E6YVH2U36kWYt2eE-E8nRmsl0KO7AHqNZB-U15FQ_XSGLqDkmp_yvhWY9SZQxAMeT4gZQEk7HYhIP9nhqEw0RWpWQoEzCLxK7HB9W2a-vutgEMUV7JaCbUeC=w608-h810-no

• Wow
  • Gilla
Pen och 1 till
  • Laddar…
Om elsystemet i Kuba är mittpunktsjordat så skulle det ju i medel bli lagom potential på duschstrålen (så länge spiralen är hel förstås).

• Gilla
Jehu
  • Laddar…
Såg detta i somras när vi var vid stranden någon mil söder om Åhus.

Är väl inte direkt någon elkoppling, snarare avsaknad av det.:rolleyes:
Platsen är en ålafiskares uppställningsplats.
Elskåpet är placerat i nära anslutning till stranden, max ca 5-10 meter därifrån.
Ingen avgränsning alls så vem som helst kan gå dit utan att det är något konstigt.
Gott om barn på stranden.
Vissa sprang upp o ned vid ålafiskarens område.

Jag stängde dörren så gott jag kunde o försökte stoppa in uttaget så det inte hängde fritt.
Nu vet jag inte om det var ström inkopplat, men själva området var i bruk.
Men jag tror knappast att ålafiskaren drar upp hommorna i stolparna för hand.

Öppet elskåp med lösa kablar och kontakter nära en strand, risk för barn som leker i närheten.
Skapa konto

Öppet elskåp med sladdar och säkringsutrustning, utan avgränsning, nära en strand.
Skapa konto

• Wow
Immobil
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.