3 453 799 läst ·
11 549 svar
3454k läst
11,5k svar
Värsta elkopplingen?
Jag har tre julbelysningar jag växlar mellan att använda, samtliga från 50-talet, men jag har kvar de ojordade uttagen.
De där "fuskisarna" med jordat stickpropp och ojordat uttag kan vara från ofarliga till rena bomben, det beror på hur de används.
De där "fuskisarna" med jordat stickpropp och ojordat uttag kan vara från ofarliga till rena bomben, det beror på hur de används.
Medlem
· Blekinge
· 11 710 inlägg
Jo, jag är petig... Hade gärna sett inte bara ett petskydd utan gärna ett lock över eluttaget på en toalett, men det finns tydligen inte sådana krav.T Thomas_Blekinge skrev:
Tex:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men jag har tydligen onödigt stor respekt för el
Hittade också en sån där som sambon hittat bland lite grejer från förra husägaren.Nötegårdsgubben skrev:
Hon undrade vad f#n jag höll på med då jag först skar av sladden innan jag gick ut och slog sönder skiten med en hammare på trädgårdsplattorna..
Efter att jag förklarade vad petskydd är så gick hon igenom elen i hela huset...
Som en som har fått 10A arm till arm så känns det värt allt som minskar risken att det sker igen. Det var inte det minsta skönt. Det går ju att göra även med petskyddade uttag, men är i alla fall en aning svårare att göra av misstag.