ullberg
Japp, det blev ett något modifierat Fagerhult 68, stod klart sensommaren 2010!

ullberg skrev:
Japp, det blev ett något modifierat Fagerhult 68, stod ketelart sensommaren 2010!
Va roligt! Har såklart tusen frågor om du orkar..

Vilket kontor anlitade ni, var ni nöjda med processen samt med det slutgiltiga resultatet?
Vill du berätta lite om vilka förändringar ni gjorde - planlösning, isolering, tillval, eget arbete..?
Vad hamnade priset på slutligen exkl. markarbete och tomt?

Det finns ju inga visningshus för Fagerhult i mitt område (Västra Götaland) så om du har bilder är det såklart uppskattat :)

//Granis

ullberg
Jag minns knappt hur ursprungsplanlösningen såg ut, men för oss var detta andrahuset på familjens landställe, så att den äldre generationen (mina föräldrar) skulle få huvudhuset (ska kanske säga urspungshuset, ung. lika stort som nya huset, men många sällskapsytor och lite sovutrymme) för sig själva och den yngre generationen (jag, mina syskon och tillhörande barn) skulle få ett eget krypin. Huset är därför helt optimerat på antalet sovplatser, vi har 9 bäddar (4x2 + 1) vilket är utmärkt för oss men troligtvis allt annat än optimalt om man ska ha det som enda hus.

Enda nyckelfärdiga huset jag har erfarenhet av så jag vet inte riktigt vad man borde kunna förvänta sig men generellt skulle jag säga att vi är halvnöjda med processen, märkligt många småmissar med dels leverans men även själva entreprenören. Den senare var alltid väldigt trevlig och tillmötesgående, men man var ofta tvungen att dubbelkolla och anmärka för att det skulle bli som vi ville, vilket jag inte tror borde behövas.

Själva slutresultatet är helt ok (de viktiga funktionerna verkar vara helt rätt och jag är inte orolig för framtiden), men delar av detaljfinishen är sämre än vad jag själv gör (och jag är på intet sätt proffs, kanske klassas som noggrann hemmafixare). Detta förvånar mig (men kanske är vad man ska förvänta sig?) och ligger mest (helt?) på entreprenören. Jag personligen hade gärna drivit vissa frågor vidare (och vår KA ville nog gärna det också) men det var fler intressenter i familjen, som dessutom stod för ekonomin i huvudsak. Och egentligen spelar dessa detaljer kanske liten roll när huset ändå slits ganska hårt av generationen under mig (i dagsläget i åldern 2-5 år).

Ge mig lite tid så ska jag fixa mer info, och påminn mig om det tar för lång tid, då är risken att jag glömt bort...

/U

Tack för inputen! Jag tar tacksamt emot mer information om allt du kan tänka dig att hitta.. :)

värsåvillan ingår väl nu i götenehus ? och servicen på värsås är visst inte så kul.har hört några som varit väldigt missnöjda med det mesta

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.