Halloj!!

Undrar om någon vet något om Värsåsvillan?
Funderar på ett sluttningshus...
:-* :-* :-* ;)

Jag vet bara negativa saker så mig skall du inte fråga ;)

Hej Forumgude! ;D

Jag vill gärna veta även de negativa sakerna...speciellt de negativa såklart!! E ju bra Innan vi bygger...

Karin

Om du söker på värsåsvillan på forumet får du upp en del av de synpynkter jag har haft. I vårt fall handlade det om en kalkyl helt uppåt väggarna. Kostnaden landade på ca 17 000 kr/kvm för nyckelfärdig lösning, standardutrustad. Jag tror att det var det lokala kontorets fel dock inte fabriken.

När jag bemötte dem med en mängd frågor hur de räknar och vilka offerter de baserat sitt pris på var det idel tystnad. Priserna var tagna ur luften uppenbarligen och ett försök att försöka blåsa oss på ett överpris.

Jag avslutade därför kontraktet med dem och kan inte rekommendera andra att anlita företaget i fråga.

Detta gällde dock inte kontoret i Uddevalla där du verkar bo. Men det säger en del om bolaget.

Hej igen!

E säkert lite dum nu men, hur söker man?? :-/

Inger.P. skrev:
Värsåsvillan har en husserie som heter "Bougarthus" eller något liknande.
Husserien heter "Villa Borgenhard".

karin23 skrev:
Hej igen!

E säkert lite dum nu men, hur söker man?? :-/
Klicka på "sök i forumet" ovan

Skriv in Värsåsvillan på sök efter raden, klicka bort allt utom t ex hustillverkare

Välj att visa min 365 dagar och utöka antal visade till ca 100 st längst ned på sidan.

Du ser nog hur du skall göra!

Bygger för fullt på vårt hus från Värsås. Har egentligen igenting negativt att säga om dem, de strul som har varit har berott på underleverantörer. Vi fick vänta ett antal veckor på våra fönster, men det fick vi kompensation för och nu har de bytt fönsterlevernatör.

Säljaren kändes seriös ( har dock gått i pension) och de konakter vi har haft med fabriken har, med ett fåtal undantag, varit bra.

Huset och en gäststuga som vi köpte stomresta var väl kanske inte de billigaste, men det fanns inte så många hustillverkare att välja på som ville och kunde bygga vårt egenhändigt ihopritade hus, så vi valde det som vi tyckte var det minst dyra.

Som sagt blev husen stomresta av Värsås och sen har vi byggt i princip allt annat själva så vi kan inte säga något om hur det är att köpa nyckelfärdigt. De hantverkare som de skickade för att fixa lite saker i efterhand gjorde ett mycket bra jobb och gav oss också lite hintar om hur vi skulle göra med olika saker ( som vi kanske inte hade gjort så bra).

Deras kalkyl brydde vi oss inte så mycket om utan uppskattade på egen hand vad allt skulle kosta, endel blev rätt och en del inte fullt så rätt. Man ska nog lägga till lite på vad man tror (och hoppas på) att det kommer kosta och sen lägga på lite ytterligare.

Hoppas att du blev lite klokare av detta.

Vi har bara gott att säga om Värsåsvillan. Vi köpte för ett år sedan ett hus på delad entreprenad. Vi fick tips och hjälp med att välja snickare och andra entreprenörer. Det visade sig att det var entreprenörer som tidigare jobbat tillsammans. Detta är en enorm fördel. Vi är mycket nöjda och vill verkligen rekommendera värsåsvillan. Det bästa var att det var så enkelt att ändra och få som man ville. Vi kunde till exempel inte bestämma oss för vilket av två hus vi skulle välja. Då hjälpe försäljaren oss med att rita ihopa det två husen till ett. :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.