Byggahus.se

Varningssignal på elpanna, CTC?

1. bonnier
    Renoverare Nivå 11
    Efter att en huvudsäkring gått under natten och elpannan (CTC Excellent) lade av så har jag efter uppstart en fundering på om den felindikerar eller inte. På pannans display så visas en symbol jag ej kan påminna mig att jag sett innan. Fast om jag ska vara ärlig så glor jag inte speciellt ofta på den...

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    20130127_100558.jpg

Det som fick mig att reagara var ett klickande med jämnt intervall, och en "pil" som blinkar strax till höger om den inringade symbolen i bilden ovan. Jag har tittat i den dokumentation jag har om pannan (handhavandemanual) och där finns vare sig symbolen beskriven eller ett felsökningsschema. Någon som har någon idé vad det kan vara? Bra eller dåligt??

2. Knut57
    Medlem Nivå 2
    Hej Inlägget är nu gammalt men jag har fått en likadan panna som stått oanvänd i över tio år... Mitt problem är att jag har ingen dokumentation och hittar heller inte någon manual....

Jag undrar vilken modell är det som du har?

Med vänlig hälsning, Knut
    -

3. J
    Medlem · Nivå 13
    CTC har en gammal manual till Excellent som det går att ladda ner från deras sajt. Dock ingen digital panel som i bilden ovan, utan ser ut som äldre analog manöverpanel.

4. Knut57
    Medlem Nivå 2
    Tack, har sett. Men det var just den på bilden... :worried:

5. J
    Medlem · Nivå 15
    Skriv här vad som står på skylten till den, ett foto kanske, det finns manual att gräva efter i underjorden men kan ta lite tid på grund av ålder

6. Knut57
    Medlem Nivå 2
  7. bonnier
    Renoverare Nivå 11
    Jag har helt missat att det är skrivet i denna tråd, kan inte påminna mig att jag fått någon notis om det...det brukar man väl få?

Hursomhelst, jag kan skanna in den manual jag har om mejla till dig, om du inte får tag på den på annat sätt.