Efter att en huvudsäkring gått under natten och elpannan (CTC Excellent) lade av så har jag efter uppstart en fundering på om den felindikerar eller inte. På pannans display så visas en symbol jag ej kan påminna mig att jag sett innan. Fast om jag ska vara ärlig så glor jag inte speciellt ofta på den...

20130127_100558.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det som fick mig att reagara var ett klickande med jämnt intervall, och en "pil" som blinkar strax till höger om den inringade symbolen i bilden ovan. Jag har tittat i den dokumentation jag har om pannan (handhavandemanual) och där finns vare sig symbolen beskriven eller ett felsökningsschema. Någon som har någon idé vad det kan vara? Bra eller dåligt??

Hej Inlägget är nu gammalt men jag har fått en likadan panna som stått oanvänd i över tio år... Mitt problem är att jag har ingen dokumentation och hittar heller inte någon manual....

Jag undrar vilken modell är det som du har?

Med vänlig hälsning, Knut
-

CTC har en gammal manual till Excellent som det går att ladda ner från deras sajt. Dock ingen digital panel som i bilden ovan, utan ser ut som äldre analog manöverpanel.

J Josth skrev:
CTC har en gammal manual till Excellent som det går att ladda ner från deras sajt. Dock ingen digital panel som i bilden ovan, utan ser ut som äldre analog manöverpanel.
Tack, har sett. Men det var just den på bilden... :worried:

Knut57 Knut57 skrev:
Tack, har sett. Men det var just den på bilden... :worried:
Skriv här vad som står på skylten till den, ett foto kanske, det finns manual att gräva efter i underjorden men kan ta lite tid på grund av ålder

J jonaserik skrev:
Skriv här vad som står på skylten till den, ett foto kanske, det finns manual att gräva efter i underjorden men kan ta lite tid på grund av ålder
Typskylt för CTC Excellent panna visar tillverkningsnummer, år och tekniska specifikationer som effekt och tryck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag har helt missat att det är skrivet i denna tråd, kan inte påminna mig att jag fått någon notis om det...det brukar man väl få?

Hursomhelst, jag kan skanna in den manual jag har om mejla till dig, om du inte får tag på den på annat sätt.

• Gilla
Knut57 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.