Jag har anlitat mång hantverkare då jag äger några hus och sällan haft problem. Min mammas altantak rasade i vintras på grund av snön och hon bor i Säffle.

Eftersom jag bor i Stockholm var gick jag ut på Brabyggare.se och sökte efter hantverkare som kunde genomföra jobbet.

Tremanna hus & bygg i Åmål svarade och verkade seriösa. Problemen började direkt efter att jag accepterat offerten. Det tog många samtal för att få dem att faktiskt göra jobbet. När det väl var gjort tog man inte med sig det gamla taket eftersom man inte kunde bära ut det genom garaget på grund av alla snömängder vilket jag också accpeterade.

Dock lovade man att hämta detta så snart snön smält. Jag betalade räkningen och sedan dess har inget hänt. Jag har ringt och fått lovat att man ska hämta. Nu har det gått så långt att man påstår att mamma inte öppnar dörren för dem när de åker dit. Mamma är gammal och pensionerad, men inte döv.

Hela historien slutar nu med att jag måste hitta ett annat företag jag får betala för att hämta skräpet. Detta är nu akut eftersom det ligger utspritt över hela gräsmattan och nu börjar det bli tid för att klippa gräset. Jag tycker bara att det har varit så fruktansvärt jobbigt att få dem att göra jobbet med mycket tjat och sen städar man inte upp efter sig trots att man bara lovar och lovar... Jag vill bara varna andra för att anlita denna firma.
 
Lätt att säga i efterhand, jag har själv gjort samma tabbe. men betala ALDRIG hela summan innan alla punkter på kontraktet är uppfyllda! För många hantverkare är betalning enda drivkraften. När de väl har fått betalt bryr de sig inte om dig längre. Jag har haft att göra med båda sorter.

/H
 
Det som är så synd är också att jag hade tänkt att hitta en hantverkare att bygga en långvarig relation med eftersom det säkert blir mer saker som måste fixas med mammas hus. I det här fallet så blir det definitivt inte så.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.