Jag fick femton borrar och en mejsel med min Makita HR2811 fast det inte stod något om det. Såg en Hitachi där de skickade med ännu fler. Jag säger inte att den bergsäkert är äkta, men den är i mitt tycke inte uppenbart fejk.

Nej jag är inte säker på långa vägar heller, dock tycker ja lådan samt att det följer med borrar gör att det ser mindre seriöst ut. :)

FredrikR skrev:
[länk] Fin Bosch :)
Måste ju vara ok.... det står ju i typisk Boschmaner "Drill" instansat på sidan.:D

Säsongens färger kanske?! :)

Danne78 skrev:
Den här har till och med ett reservationspris som ej uppnåtts trots att någon budat 1000 spänn...

[länk]

Finns inte bland oss längre...

Redigerat:
Binesh skrev:
Ännu en "Makita" borrhammare, HR4500C.
[länk]

Väldigt lik originalet men vissa smådetaljer ser väldigt plastiga ut, även lådan är av kinamodell. En sak som slog mig är: Hur svårt kan det vara att även kopiera lådan nu när man ändå är i farten?
Vad är det som skiljer från orignalmaskinen?

Daniel_N skrev:
Vad är det som skiljer från orignalmaskinen?
  1. Chucken är räfflad, originalen är slät. Det är dock inte bevis men jag har inte sett räfflade förut. Ny modell?
  2. Hantaget ser plastig ut, inte bygeln men den vanliga. Även det är inte bevis i sig då det kan vara bilden som är blank pga blixten?
  3. Vridratten för att välja slag / rotering har påklistrad etikett med röd pil. Den röda pilen hos originalmaskiner är, vad jag kan minnas, antingen ingjuten eller i relief på ratten.
  4. Sen har vi också lådan som inte har riktiga gångjärn.
  5. Denna känns dessutom allmänt plastigare. Dålig passform på vissa delar, titta närmare på luftintaget. Även här behöver det inte betyda att det är kopia, kanske en måndagsex.?
Sätter man ihop alla "varningssignaler" så säger magkänslan att det är en bättre kopia.

De medskickade kolen verkar också konstigt, brukar Makita skicka med kol? Aldrig till några av mina maskiner åtminstone.

H
Blev ju såld för 3751:- Stakars sate om det är en kopia.

Daniel_N skrev:
De medskickade kolen verkar också konstigt, brukar Makita skicka med kol? Aldrig till några av mina maskiner åtminstone.
För att inte tala om medföljande bilningsmejslarna och hammarborrarna.
Köper man t.ex. en bilmaskin av en välkänd märke kan man få högst 1 mejsel, oftast samma typ som de har på deras demonstrationsbilder. Denna har begåvats med hela 4 hammarborrar/bilningsmejslar.

Nej jag hade aldrig köpt denna även om priset låg på 1000 riksdaler :cool:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.