Viket tarfiffnummer gick den under samt var den verkligen tillverkad i Norge?
Kan det vara så att Säjaren saknade ursprungscertifikat kanske?

Momsen är ju självklar (men frågan handlade ju om tull) men det var tullsatsen för Norska varor det gällde.
Däremot så kan det bli tull på icke EU/EFTA varor som köps i Norge. Som jag har tolkat just denna fråga så handlar det om en tysk såg som ska skickas från Norge till Sverige. Jag kan inte se att det föreligger risk för Tullavgift I Sverige.

Citat ur annonsen:
Kitet är oanvänt och likaså maskinerna som är kraftiga och fungerar utmärkt.

Hur kan han veta det utan att ha använt dom? :rolleyes:

Immobil skrev:
Citat ur annonsen:
Kitet är oanvänt och likaså maskinerna som är kraftiga och fungerar utmärkt.

Hur kan han veta det utan att ha använt dom? :rolleyes:
Jo men visst syns det hur gedigna och proffsiga maskinerna ser ut, ser inte alls ut som best tool osv. Kvalitet !!!!!!!!! ;)

Mikael_L
magnu skrev:
Finns det gula hitachi skruvdragare?
[länk]
Jadu, det kan faktiskt vara helt OK.
Hitachi har haft mage att prova med lite olika märkliga färger ibland.
Dels har dom haft cerise-rosa maskiner vid något tillfälle :x . Och jag undrar om inte den där guldgula var någon special-edition.

Jo, den guldiga var någon jubileumsmodell eller något, ungefär som makitas vita maskiner..

Lådan ser dock mer än lovligt smäckig ut, men det är mycket möjligt att det är en originallåda, har lite dålig koll på hitatchi, men färgen är jag säker på.

http://www.tradera.com/Makita-Skruvdragar-sats-2-Skruvdragare--auktion_107283953

Tur att den inte nått reservationspris.

Update:

http://www.tradera.com/Makita-HR-4500-C-auktion_106367215

Hittade också denna maskin som jag dock är lite osäker på om det är plagiat. Men det som får mig att reagera är väskans utformning som ser väldigt enkel ut samt har fel färg. Dessutom har jag kollat produktinformation på HR4500C, och det står inget om att mejslar och borrar ska ingå till maskinen.

Redigerat:
Ergo skrev:
[länk]
*snip*
Men det som får mig att reagera är väskans utformning som ser väldigt enkel ut samt har fel färg.
Den mest uppenbara ledtråden till "smäck" för mig är gångjärnen. Jag tror inte jag sett någon Märkesmaskin ur Semiproffs/Proffs segmenten med oledade gångjärn, eller integerade borrhållare i lådan.

Fler som komet till den insikten?

corre skrev:
Den mest uppenbara ledtråden till "smäck" för mig är gångjärnen. Jag tror inte jag sett någon Märkesmaskin ur Semiproffs/Proffs segmenten med oledade gångjärn, eller integerade borrhållare i lådan.

Ja, precis, det är gångjärnen som gör att jag tycker lådan ser billig och enkel ut.

corre skrev:

Jag har faktiskt för mig att Hilti har borrhållare i sina lådor. Men det följer knappast med några borr.

CCPusher skrev:
Jo, den guldiga var någon jubileumsmodell eller något, ungefär som makitas vita maskiner..

Lådan ser dock mer än lovligt smäckig ut, men det är mycket möjligt att det är en originallåda, har lite dålig koll på hitatchi, men färgen är jag säker på.
Jo lådan är hitachis egna och otroligt tråkiga, jag har en likadan till min (gröna) hitachi.
Därav köpte jag en annan väska till den.

Ergo skrev:
[länk]

Helt otroligt att detta skräp gick så dyrt.
Ja det är helt sjukt, fatta vad killen/tjejjen köpt för skräp för över 3000:- !
Tänk er senariot: Tjejjen ska överaska sin pojkvän som fyller år och desutom är verktygsnörd som hon vet är svag för makitas dragare!! :@

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.