Ni som postar länkar till annonser med fejkade märkesverktyg. Känner ni igen vad det egentligen är eller känner ni igen att det INTE är märkesverktyget?

Om ni känner igen vilket billigt märke det egentligen är skulle ni kunna skriva ut det då? Det hade gjort det lite lättare för en amatörmässig verktygsanalfabet som jag att hänga med :rolleyes:

/John

john_l>De billigare brukar säljas under en uppsjö av namn så det är inte så lätt.
För mig ser det ut som om rätt många skruvdragare som märks om till Makita och Bosch är inköpta på Rusta eller Öb för typ 199:-

/Kent

"KÖPTE DEN FÖR NÅGRA MÅNADER SEN FÖR 10990KR"
Stackars sate :D
Verkar som han använt den som padda så sliten som den är.

Det känns inte som något vidare köp.....

Nästan nyköpt? Det är inte aktuell modell iaf, sen vet jag iof inte hur länge nuvarande modell funnits ute, den går ju fortfarande som "nyhet" på bosch's hemsida.

Tillbehören inte på bild? finns dom? handtag?

Man får ju en ny, efterföljande modell för under 5k här. Så nog håller jag med ovanstående. Stackars sate om han gav 11k, söp bort tillbehören och handtaget samt slet ner den så jävligt att den ser ut som en Hilti från 1998 hos Skanska. Dessutom lyckats med detta på 25-30 timmar! :D :D

Redigerat:
Ja säger fake..

Kolla lådans "gångjärn".
Dessutom brukar det stå "BOSCHHAMMER" i relief på de äkta. Den är absolut fake med andra ord.

Mikael_L
Jag har bildgooglat och hittar hundratals "gbh 5-40 de" som ser ut så här:
gbh5-40de_320x320.jpg

Och en identisk med den som efterfrågas.
2005367_1.jpg
Från sidan:
http://www.swistak.pl/a2005367,Mlot-udarowo-obrotowy-Bosch-GBH-5-40-DE-nowy.html

Lådan ser helt fel ut för att vara en bosch. Jag tror inte heller att Bosch brukar skicka med ett set med olika borr + mejslar.
Jag skulle avstå köp, utan att förden skull vara 100% säker på fake.

Märkligt nog verkar maskinen ha riktig gummisladd iaf. :)

Mikael_L skrev:
.....................

Märkligt nog verkar maskinen ha riktig gummisladd iaf. :)
Men Bosch:s gummisladd avslutas så här:
GBH5-40DE-6.jpg

Tittar man på bosch reservdelsida ser den inte ut som på bilden.

Bara att hålla tummnarna att ingen går på niten.. men risken är väl att nån ser en chans att göra ett 'klipp'..

Festool-Chris har varit på tapeten förr...

Snorunge skrev:
Hmmm.. Det var den Rotex'en jag ringde på före helgen för att kolla hur ärlig försäljaren "chris" är. Och speciellt ärlig var han då inte. Inga papper, ingen garanti på 3 år. Har det varit en ärlig försäljare så borde han varit mera rädd om papperen och därmed garantin. Han påstod att den är oanvänd och att han har haft den i bara 3 mån.
Micke184 skrev:
Om vi för diskussionens skull antar att de har ett ursprung som inte är "helt ok" - vad är deras ursprung?

I stockholm så har flera Festool-handlare haft stora problem med verktyg som försvunnit nattetid (bl.a Theofil, Morten, Stimus å troligtvis fler). Man har gjort ett "hål" i huset, backat upp en bil/lastbil och sedan frenetiskt lastat allt man kunnat under fem minuter.

Min enda rimliga förklaring som jag kan komma på är att om nu Chris-mannen i Handen har del i detta - varför finns det inga lådor, tillbehör etc. - eller sitter han på "bottenskrapet", dvs det som låg löst på hyllorna?

...eller vem har "bara" maskiner å inga lådor? snickerier :confused:

Vore kul å höra om någon annan har en vettig åsikt om var man ärligt/oärligt lyckas att skaffa sig "bara" maskiner?

/M
screamin-daemon skrev:
Nu erbjuder han jo att man kan komma och titta på sakerna!

Adress:

Ärliga Cris och dem andra AB
Ibakluckanpåminbil 150
00 120 runtomkring

Lite info om företaget finns

Vi köpar in Festool maskiner till normalpriser. Därefter kastar vi bort allt tillbehör för att kunna sälja maskinerna billigare. Om du vill kontakta oss kan du ringa på ett av vore 27 oreggade tel nr. Vi svarar så snabbt det går. Vill du komma och titta kan du välja vilken bensinmack som helst!

Vänliga hälsningar Chris, david, Niklas, Ted och alla dom andra.
Jesca_j skrev:
Jag har haft kontakt med honom IDAG och Chris har fortfarande en Rotex kvar att sälja!
....mysko....
Har Chris utökat sin verksamhet och öppnat ett försäljningskontor i Malmö måntro...?

RO150: http://www.blocket.se/vi/21601012.htm?ca=23_11&w=1
OF1010: http://www.blocket.se/vi/21601060.htm?ca=23_11&w=1

I vanlig ordning är maskinerna nya, men utan systainers och tillbehör. Ok, "elsladden" följer visst med fräsen...

Verktyg från coops serie...

Binesh skrev:
[länk]

Suck... Vad är det som pågår?

Jag väntar med spänning på den dagen då det dyker upp Festool-kopior, vad roligt det ska bli :D

Man bör lägga in bilder för annonserna försvinner så nu gör jag det!

• makita.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Binesh skrev:
Man bör lägga in bilder för annonserna försvinner så nu gör jag det!
Bra gjort!

Jag tycker att det ser ut som mer än 20 minuters slitage... :p

//Patrik

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.