Jag tror jag har haft 3 paket som "fastnat" i tullen dom senaste 10åren, mao risken finns men är inte heller jättestor så länge det handlar om mindre paket.

Kopia.

Mikael_L
Mell skrev:
Kan tyvärr inte ta skärmdump med mobilen så jag länkar.
bl-annons.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

T
Hutlöst pris också:wow:

Mikael_L
Inte om det verkligen varit 4 st Makita-maskiner ... ;)

Förövrigt har inte säljaren skrivit att det är Makita. Så han är nog pinsamt medveten om det. ;)

Mikael_L skrev:
Förövrigt har inte säljaren skrivit att det är Makita. Så han är nog pinsamt medveten om det. ;)
Klassisk ghetto-logik.. Har han inte själv skrivit att det är Makita så har han inte gjort något fel......... :s

Har skickat en fråga till honom om vad det är för maskiner då jag inte hittar dem på Makitas hemsida... ;)

• Gilla
PAF
  • Laddar…
Skall även tilläggas att jag anmält till Tradera.

Nik206 skrev:
Klassisk ghetto-logik.. Har han inte själv skrivit att det är Makita så har han inte gjort något fel......... :s
Rent juridisk korrekt logik. Står det ingenstans på produkterna, samt att han inte uppger att det är Makita, så är det inte "falsk marknadsföring" eller vad man skall säga.

Skulle du som köpare köpa av honom och sen polisanmäla det hela som att han säljer kopior av Makita, då skulle du inte ha någon större chans.

• Gilla
FreddeL
  • Laddar…
Fast just i detta fall står det väl makita på prylarna?

Japp, men säljaren utfäster inte i text att det är Makita.
Kan tyvärr även få folk att tro att det gör ett "klipp" för säljaren inte vet att det är märkesmaskiner.
Vissa annonser på tradera kan ha texter skriva åt det hållet ibland.

peternicklas
Står det Makita på någon av detaljerna som är till försäljning och det är kopior så är det olagligt enligt varumärkesskyddet. Även om det skulle stå kopia i texten så är det olagligt. Tar han bort märkesskyltarna så kan det fortfarande vara varumärkesintrång om tillverkaren har skyddat färgkombinationen eller motsvarande.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.