376 786 läst ·
2 168 svar
377k läst
2,2k svar
Varning för misstänkta annonser
Helt riskfritt är det väl inte? Skatteverket har nog synpunkter då det är näringsverksamhet som måste deklareras och skattas, om personen lever på bidrag så är det också fel och kan straffa sig.pelpet skrev:Jag tycker att det är en lysande affärsidé. Hade jag varit arbetslös eller liknande så att jag hade massor av tid så skulle jag nog också ha gjort så.
Lägg ut en traderaannons med samma utrop som inköpspriset på affärn plus 9% provision till tradera. Det är helt riskfritt på tradera eftersom de inte har några osåltavgifter. Vänta tills köparen betalat, boka frakten, åk till biltema och köp grejen, klistra fraktlappen på originalkartongen och åk till paketombudet. Köparen kanske känner sig lurad men lär inte ge ett negativt omdöme eftersom köparen då själv kan få ett negativt omdöme.
Säljarens egna insats är tiden som läggs ner, och kostnaden för att åka till biltema.
En annan variant är att köpa saker som är på rea på öppet köp, lägga ut på tradera och sen returnera om de inte blir sålda.
En annan variant skulle ju kunna vara att börja sälja importverktyg från EU. Ut med annonsen på tradera och när köparen betalt lägger man en beställning från Rubart eller liknande med sig själv som fakturaadress och köparen som leveransadress.
Det hela är inte mer omoraliskt än annan detaljhandel. Det står alltid kunderna fritt att handla var de vill.
Kör man den arbetande partners/sambons/förälderns namn och sprider försäljningarna över flera konton så borde man klara sig undan rätt bra. Skatteverket tar nog bara storfräsare som har massor av annonser ute samtidigt.
Nu börjar vi komma rejält OT, men i detta fall är det som säljs inte något som varit inköpt för personligt bruk, läs mer på http://www.skatteverket.se/privat/s...forsaljning.4.7b610ded10741da92fa8000834.htmlpeternicklas skrev:
krilleman_215 skrev:
Fick inte ens vad jag betalade för när jag köpte en sån där på biltema. Kom bara vatten ur halva, på ena sidan, och locket på baksidan trillade loss av sig självt. Har bytt till en ny och nu kom det i alla fall vatten ur hela
Ska ha den "tillälligt" så den kommer att duga gott, och blir lite av ett prov på den slutliga lösningen som är ungefär samma storlek.
Fint...... för när din slutliga lösning är klar kan du lägga ut den här på Tradera !thomasx skrev:Fick inte ens vad jag betalade för när jag köpte en sån där på biltema. Kom bara vatten ur halva, på ena sidan, och locket på baksidan trillade loss av sig självt. Har bytt till en ny och nu kom det i alla fall vatten ur hela
Ska ha den "tillälligt" så den kommer att duga gott, och blir lite av ett prov på den slutliga lösningen som är ungefär samma storlek.
Men se upp så att du inte får för höga bud för då kommer du att hängas ut i denna tråd
Nej, det bästa är nog att lägga ut den till fast pris á 25:-, så man går säkeroceanis skrev:
För skoj skull ska jag nog lägga ut den med infotext kopierad från biltema och utrop 1:-, då kan ju ingen klaga på att jag lurats i alla fall
Typiskt Sverige och Svenskar, bara för att en av oss kommit på ett smart och enkelt sätt att tjäna lite pengar så klankar folk!
Köper jag en sak för en hundring som någon erbjuder mig 200 för så självklart säljer jag den då! Vad är problemet, personen som bjuder på tradera lägger ett maxbud på vad de är beredd att betala! Om det är högre än butikspris så får det stå för den personen!
Köper jag en sak för en hundring som någon erbjuder mig 200 för så självklart säljer jag den då! Vad är problemet, personen som bjuder på tradera lägger ett maxbud på vad de är beredd att betala! Om det är högre än butikspris så får det stå för den personen!
Är lite trött nu men denna ser ju lite misstänkt ut.
http://www.tradera.com/bosch-borrhammare-auktion_301811_177529393
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
http://www.tradera.com/bosch-borrhammare-auktion_301811_177529393
Mm, inget snack om saken. Fejk till 100%!raveper skrev:
Bosch har "instansade" betäckningar i plasten på sina borrhammare och inte påklistrade med klistermärken. Det är synd att för ovana ögon så kan man tro att man gör ett kap. men man hade likaväl kunnat gå och köpa motsvarigheten på Jula/Rusta/Biltema eller liknande och få garantier på köpet!
Är det någon av säljarens annonser som är äkta? Var ju några stycken!Qarillion skrev:Mm, inget snack om saken. Fejk till 100%!
Bosch har "instansade" betäckningar i plasten på sina borrhammare och inte påklistrade med klistermärken. Det är synd att för ovana ögon så kan man tro att man gör ett kap. men man hade likaväl kunnat gå och köpa motsvarigheten på Jula/Rusta/Biltema eller liknande och få garantier på köpet!