Några dagar efter det att min sekundära anslutning till samma byggnad som den primära anslutningen aktiverats fick jag inom loppet av några minuter sex fakturor från IP Only på avgiften 4000 kr för sekundär anslutning. Adress och namn stämmer men alla kundnummer är olika och inget överensstämmer med det på fakturan om 19900 kr för den primära anslutningen. Hos mig är felet uppenbart men för den som får en enstaka faktura är risken stor att fakturan betalas även om den avser en annan kund, i synnerhet eftersom den enda gång vi sett ett kundnummer var på den första fakturan. Ska bli spännande att se om de driver detta till indrivning. IP Only har inte reagerat på mail med påpekanden om felet, inte heller på inlägg om saken på deras kundserviceforum.
Kvalitetssäkringen för grävningen bör nog även omfatta fakturarutiner. Egentligen borde deras beteende polisanmälas som bluff-fakturor.
Kvalitetssäkringen för grävningen bör nog även omfatta fakturarutiner. Egentligen borde deras beteende polisanmälas som bluff-fakturor.
Klicka här för att svara