Ja det där ser ju betydligt bättre ut! :)
Men ändå svårt att hålla rent alltså?

harry73
Kan någon berätta för mig vad som täcks av garantin?
Screenshot_2016-01-18-19-45-34.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

harry73 skrev:
Kan någon berätta för mig vad som täcks av garantin?
...
Enligt den avbildade garantin:
"Garantin omfattar inte fel som uppstått vid produktion och installation..."

Ja, då är det verkligen inte lätt att gissa sig till vilka fel som kan vara garantigrundande.
Speciellt som inget som inträffar efter leverans heller verkar kunna vara grund för ett garantiärende.

Nej hör ni ni, vad är det här för pajasföretag?
Köp från etablerade, inhemska leverantörer är mitt bestämda råd!

Ytan ser ju ganska spegelblank ut på en av deras bilder på startsidan:

decton.jpg

Tillverkaren säger att det inte går då materialet är så hårt, så därför kan de inte hjälpa oss med detta. Jag har varit på ett stensliperi och provat på en provbit - det går med våtslip men då försvinner mönstret. Jag har ännu inte fått pris på att slipa hela bänken på plats. Leverantören säger att vi inte får ta loss skivan som är limmad på bänkskåpen och säger inte hur man ska göra det, vilket lim det är etc. Och i alla fall så sitter ju kakel och diskbänk samt ett skåp fast i, så det gäller att det går att ta hit våtslipen och fixa det utan att förstöra golv och skåp...

• Gilla
Degjdufufudjdjfif
  • Laddar…
skivan är väl inte gjort av diamantpulver så man borde kunna slipa den. Men det är kanske en dålig bindemedel som håller kornen ihop och det blir bara en ny skrovlig yta efter slipning?
Lider med er. Att sälja en så opraktisk köksbänkskiva borde vara straffbart .
Kan inte Ballingslöv som är återförsäljare hjälpa er med byte till annan material?
gaia

peternicklas
Dålig ursäkt att det inte går att slipa så stora ytor. Om det inte går, varför säljer de då en sådan? Har själv granit som skiva och den är slät och fin fast den är 4 m. lång.

Enligt vad jag läst så kan man få skivan allt från texturerad matt till polerad, låter som om någon gjort en miss vid beställningen.
Tråkigt läge, lider med er men det kan vara så att det är ni som beställt fel när ni angav vilken modell ni ville ha.
http://docplayer.se/1131497-En-produkt-designad-av.html

Det är inget bindemedel i skivorna bara pressad stenmjöl. Men som sagt går det tydligen att slipa, men inte enligt tillverkaren... antagligen för att man lagt mönstret överst som då slipas bort.
Tack för den tekniska broschyren! Det finns en polerad variant dock som säljs i alla fall i Sverige, och det är en med jättemycket svart ådring på vit botten.

Tack för era sympatier och idéer!!! Hoppas att detta hjälper andra att inte göra samma misstag som vi.

Visa ballingslöv denna tråd, de borde förstå att om de inte hjälper dig kostnadsfritt att byta skiva så blir det rätt rejält med badwill.

• Gilla
HA77EN och 1 till
  • Laddar…
Jag arbetar med bänkskivor, bla Dekton, och svarar gärna på allehanda frågor kring Dekton så objektivt och ärligt jag bara kan. Notera att jag inte representerar Cosentino som tillverkar råmaterialet.

Fråga på! :)

• Gilla
rampante och 1 till
  • Laddar…
Ja, det vore kanon om du kunde berätta en sak:
Vi har fått ett företag som kan slipa ner ytan slät, men jag undrar om mönstret då försvinner. Våt skiva är lite marmorerad, men den biten som de visade oss slipad var helt beige enfärgad. Så jag undrar om du vet ifall mönstret är genomgående eller ligger på ytan.

Har ni erfarenhet av att slipa Dekton?

Pagno skrev:
Enligt vad jag läst så kan man få skivan allt från texturerad matt till polerad, låter som om någon gjort en miss vid beställningen.
Tråkigt läge, lider med er men det kan vara så att det är ni som beställt fel när ni angav vilken modell ni ville ha.
[länk]
Har inte läst hela beskrivningen men såg detta vid beskrivningen av uttag för spishäll: "- Utför radier i hörnen (minst 5 mm radie genom att använda till exempel borr med 8 mm diameter)."
Ser ju seriöst ut.....

Det beror helt på vilken färg ni har, vissa är genomfärgade (tex Strato) medan andra enbart har mönstret på ytan (tex Kairos). Vad heter er färg?

Slipa ytan på Dekton är oerhört svårt pga dess hårdhet. Har man stort tålamod kan man få en mindre yta bra, men då pratar vi kanske 10x10 cm. Jag har aldrig hört talas om någon stenhuggare som lyckats slipa om en hel bänkskivas yta. Skulle nog vilja påstå att det är omöjligt att göra på plats hemma hos kunden. Eventuellt går det att göra på ett stenhuggeri om de har utrustning för att slipa större ytor. Men jag är ändå skeptisk.

Vår färg heter Danae, och det fanns inte att välja slätheten i alla fall då för två¨år sedan. Verkar som vi är fast med den då livet ut...
OK, den är snygg...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.