Byggahus.se

Varning för Västsvenska Bygg&Måler AB(Badrumsmäklarna) / Bygglösningar Norden AB

1. K
    Medlem Nivå 3
    AKTA ER VÄSTSVENSKA BYGG & MÅLERI AB(Tidigare Badrumsmäklarna) , BYGGLÖSNINGAR NORDEN AB och STRUKTURSYSTEM SVERIGE AB

Hej alla. Mitt namn är Kamil, och jag är en utav flera hantverkare som har blivit utsatta för xxx maffiametoder. Jag var byggnadsplåtslagaren och den ansvarige för solceller i "hans team". Han väljer oftast nya på marknaden, villiga för att jobba billigt för att skaffa nätverk. Till slut betalar han mindre och mindre, utlovar massa saker och ting, ändrar offerter medan man sover (tur att jag sparar allt på datoren). Han vägrar betala underentreprenören för arbetet och när man kräver sina pengar så hotar han med våld , kallar utländska arbetare för bl.a "polackfittor , horor med mera och hotar med att försätta dom och deras enskilda företag i personlig konkurs. Han har mycket pengar och makt som gör, att dom flesta vågar inte ta striden. Mig är han skyldig i dagsläget ca 90 000 sek , en annan förbereder stämning i samråd med advokater på 1 200 000 sek.
    Just nu sitter jag med flera obetalda fakturor samt löner. Jag har varken pengar till bränsle eller maten till mitt barn. Västsvenska Bygg & Måleri AB med xxx har hotat mig via telefon (samtalet inspelad och saken är polisanmält) , slutat svara på mina uppmaningar till betalningen och ljugit om mig inför kunder. Jag har gjort allt jag kunde och nu finns det inget mer att bara vänta. Skulder växer varje dag. Hoppas att lagen förhindrar honom till slut. Det finns redan trådar om honom när det gäller bl. a badrummet.
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    Anders1.png
    Anders3.png
    Krahner omdöme namnbyte.png

Redigerat 21 jan 2019 20:23
  2. L
    Medlem Nivå 1
    Vi hade tvist med dom pga de ville inte betala ställningshyran i Lysekil, han anlitat advokatbyrå och förlorade allt i alla fall. Han trodde att i sverige man kan strunta i betalningkräv, det viste sig att det är tvärtom.