1 406 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Varmvattenberedare - utedusch.
Håller på att installera en utedusch. Vill inte använda varmvattenberedaren jag har i huset till duschen ute. Först är det ca 40 meter som varmvattnet behöver färdas innan det kommer till duschen vilket gör att det tar lång tid innan det ens kommer något varmvatten. Sen är det rätt skönt att veta att allt som har med pool och utomhus att göra har ett eget system som inte har något med huset att göra. Strular något så är det bara att stänga av huvudströmmen och stänga av matning av vatten.
Duschen kommer användas på sommaren i samband med att man badat i poolen. Elmässigt spelar det mindre roll hur mycket varmvattenberedaren drar då duschen kommer användas under sommarhalvåret och mest då solen är uppe och solcellerna ger ett överskott.
I vilket fall som så ställer jag mig frågan: Hur stor skillnad är det på Nibes 30-55 liters VVB jämfört med tex Jem & Fix. Jem & Fix är ca en tredjedel i priset jämfört med Nibes. Är det värt att satsa på den dyrare? Och 30 liter eller 55 liter? Prisskillnaden är inte jättestor.
Duschen kommer användas på sommaren i samband med att man badat i poolen. Elmässigt spelar det mindre roll hur mycket varmvattenberedaren drar då duschen kommer användas under sommarhalvåret och mest då solen är uppe och solcellerna ger ett överskott.
I vilket fall som så ställer jag mig frågan: Hur stor skillnad är det på Nibes 30-55 liters VVB jämfört med tex Jem & Fix. Jem & Fix är ca en tredjedel i priset jämfört med Nibes. Är det värt att satsa på den dyrare? Och 30 liter eller 55 liter? Prisskillnaden är inte jättestor.
Klicka här för att svara