9 065 läst ·
7 svar
9k läst
7 svar
Varmvattenberedare under lavarna?
Monterad på golvet bör det ju inte vara några problem. Har du en brunn i bastun är det kanske till och med att föredra, läckande beredare i torra utrymmen är inte så kul. Sett lösningen på många ställen i fjällen, kanske för att spara utrymme, kanske för att en bastu normalt är lite extra isolerad. Fundera bara på hur du skall göra med el å vattenrörskopplingen
Lyfter denna tråd med en följfråga nu när beredaren skall flyttas (eller nu när den befintliga lagt av...).
Hur har ni gjort med elanslutningen? Beredaren som jag har har en stick kontakt. Jag tänkte göra ett hål i väggen och ett uttag utanför bastun. Vad tror ni om det?
Svara gärna så fort som möjligt, för just nu har jag inget varmvatten i stugan...
ojniemin
Hur har ni gjort med elanslutningen? Beredaren som jag har har en stick kontakt. Jag tänkte göra ett hål i väggen och ett uttag utanför bastun. Vad tror ni om det?
Svara gärna så fort som möjligt, för just nu har jag inget varmvatten i stugan...
ojniemin
Redigerat:
Att sätta en elektrisk beredare inne i bastun är inte alls bra. Du lär ju spola av väggar och lavar ibland och det rinner rejält med vatten från de badande. Nä, beredaren ska inte vara inne i bastun!ojniemin skrev:Lyfter denna tråd med en följfråga nu när beredaren skall flyttas (eller nu när den befintliga lagt av...).
ojniemin
Mja, den behöver väl inte ligga under lavarna helt öppen? Man kan ju bygga in den då det trots allt är dö yta under lavarna så är det ju perfekt att ha den där.mlkjhr skrev:
Klicka här för att svara