Vi köpte en OSO varmvatten beredare i rostfritt i tron att den skulle hålla länge. Det gjorde den inte i Trelleborg i alla fall. Den höll bara i 7 år.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Välkommen i klubben!
Jag hade en finsk Focus-beredare som höll i två år.

Men som skåning skaffar du dig väl en Nibe nu, så är problemen lösta :)
Så gjorde jag i alla fall.

Markaryd ligger visserligen i Småland, men på gränsen mot Skåne och Halland.
 
Redigerat:

Bästa svaret

Krilleman
Dahl slutade handla med OSO helt och hållet för ett tag sen. (Tiden går fort så det var nog länge sen)

Kassa produkter och dom kunde inte leverera enligt min säljare på Dahl.
 
Min Oso som borde vara över tio år nu ser fortfarande ut som ny....

Oso motsvarar nibe i Norge. Jag tror ärligt talat inte det är någon större skillnad på dessa. Hur svårt kan det vara att tillverka vvb.....

I Trelleborg har man inte klor i det kommunala vattnet vilket annars skulle kunna förklara rosthålet på rf-tanken. Övrig rost är ju bara en följd av det hålet och inte mycket att hänga upp sig på. Jag antar att ni har kommunalt vatten?

Annars är det ju generellt inte så att rf håller längre än koppar eller emalj, det handlar snarare om att välja rätt till vattnet man har (men rf borde inte vara fel i detta fall)
 
Redigerat:
Det blev en METRO. Få se vad Danskarna kan erbjuda. De vann iaf i fotboll. Nibe var slut för tillfället.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.