harry73
Det känns lite olustig hur vattnet antagligen gick längs elledningar, så det kan vara bra med en elbesiktning med.

Största felet med installationen på bilden tycker jag är det otroligt taffliga rörmokeriet med alltigenom felaktigt använda eller malplacerade komponenter. Kanske borde ge en tankeställare att kolla hur det ser ut på andra mer dolda ställen också.

Tror inte att det handlar om några mängder vatten som orsakat missfärgningen av masoniten i garderoben. Torkar man masonit med en för blöt trasa så får man liknande märken.
Större mängder vatten hade fått masoniten att bågna och släppa i kanterna mot dörren.
Det som jag ser som största risken är avsaknaden av vattentåligt material på golvet.

Jag tycker det ser ut som att de har kommit vatten på masoniten i samband med byte av beredare någon gång. Verkar inte vara några värre skador av vad jag jag kan tyda, men bryt upp golvet i garderoben och kolla hur det ser ut där. Däremot så skulle jag kasta ut den där rördragning omedelbart. Säkerhetsventilen är ju för tusan monterad i ledningen och funktionen är inte där längre...

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.