Hej gott folk!

Jag sitter sent uppe då ett problem snurrar i skallen på mig.. De är så att jag bor i en gammal stuga (2 rum å kök minns inte kvadratmeterna.. uppdaterar imorgon! (36?!?) ) Och har en gammal köks panna som jag eldar i, Men har förbryllat mig över hur pass lång tid det tar för mig att få ner någon värme i tanken från pannan.. så jag vänder mig till folkets kunskap här!

Bilder på allt läggs upp (finns på telefonen lägger till efter data skrivandet) en ack tank på 500l + 120l vv kombi

Det som förbryllar oss här är att när jag eldar utav bara *** från kl 16:00 (Tank top 30' mitten 20' botten okänd)
så har jag en timme senare (tank top 60' Mitten 21' till pannan 48' varmvatten från pannan 92')
drygt timme senare (98' i toppen 23' mitten och fortfarande 48' till pannan och ut till radiatorerna ca 40')

Mina funderingar är om cirkulationen är helt felaktig inkopplad eller något och hoppas att någon kan se felet eller så e de bara så att det ska ta 6 timmar att få 30 grader i mitten av tanken <.< :|

Sorry för obeskrivligt men hoppas bilder kan förklara bättre (ps bild på hur kopplingen är kan ta lite tid att begripa sig men den är väldigt tydlig på hur det går runt..)

Tacksam för alla tankar och idér/lösningar!

Mvh Jonathan Beccau

Handritad skiss av värmesystem med panna, ackumulatortank, pump och rörledningar med temperaturangivelser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här kommer bilderna!
Röd Wamsler panna med rörkopplingar och en värmefördelare i förgrunden.
Skapa konto

Bild av en Wamsler-röd braskamin med synlig pump och rörinstallation.
Skapa konto

En Wamsler värmeackumulatortank med tryckmätare och röranslutningar.
Skapa konto

VVS-installation med röda och svarta rör, cirkulationspump från Wilo och Esbe komponent.
Skapa konto

VVS-installation med rör, pump och del av en Wamsler-enhet i ett tekniskt utrymme.
Skapa konto

Etikett för Wamsler-produkt med tekniska specifikationer på suddig bakgrund.
Skapa konto

En vit Wamsler vedspis i ett kök med tydliga bruksspår och en klocka ovanpå.
Skapa konto

Wamsler

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.