Hejsan
någon som kan hjälpa mig , vi får ingen värme från elementen huset. Jag brukar ha min Thermia på auto. Varmt vatten finns det men inget värme från elementen. Någon som vet vad felet kan vara?
någon som kan hjälpa mig , vi får ingen värme från elementen huset. Jag brukar ha min Thermia på auto. Varmt vatten finns det men inget värme från elementen. Någon som vet vad felet kan vara?
Ställ ner rumbörvärdet till 21 grader istället och ställ den i läge auto.Om den inte hoppar igång så stäng av den på arbetsbrytaren och vänta någon minut och sedan starta igen.M Mrmrpoal skrev:
hejV växelventil skrev:
har testat det men själva thermia starta inte , tidigare brukade man kunna höra när den var igång. Men ska testa igen. Verkar som den startar inte och våra element får inget vatten. Sen står det även ett larm : LP
Okej har du sprit i den vita burken när kölbärarvätskan ska vara?det är ett lågtryckslarm du får och har med den kalla sidan att göra så börja kolla att det finns sprit i kärlet.M Mrmrpoal skrev:
Det finns en del i den vita men börjar närma sig ta slut , nu gick pumpen igång efter stängt av den några minuter så kanske det fungerar men tack för hjälpenV växelventil skrev:
Ett tips är att du tar med dig en spolarvätska 4L som är urspolad och så åker du till ÅT för någon firma som säljer värmepumpar och så säger du att du ska ha sprit till bergvärmepumpen så fyller dom upp dunken och vi tar 18 kr L.Köp gängtejp samtidigt och sedan är det bara skruva av säkerhetsventilen på kärlet och fylla på.ta gängtejp på säkerhetsventilen på gängorna och skruva dit säkerhetsventilen.M Mrmrpoal skrev:
Enkelt och billigt istället för att någon kommer dit och tar duktigt betalt.
Produkter som diskuteras: "gängtejp"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
nu stängdes värme pumpen av igen och man hör den inte är på , kanske för har den på auto. Den spriten till vita dunken har vi kvar sen sist men de sa till oss att inte fylla på den själva. Kan inte bara 21 grader i huset ? Förstår inte varför när den var på en stund sen stängdes av igen.V växelventil skrev:Ett tips är att du tar med dig en spolarvätska 4L som är urspolad och så åker du till ÅT för någon firma som säljer värmepumpar och så säger du att du ska ha sprit till bergvärmepumpen så fyller dom upp dunken och vi tar 18 kr L.Köp gängtejp samtidigt och sedan är det bara skruva av säkerhetsventilen på kärlet och fylla på.ta gängtejp på säkerhetsventilen på gängorna och skruva dit säkerhetsventilen.
Enkelt och billigt istället för att någon kommer dit och tar duktigt betalt.
Det bara för pressostaern har återslutid sig som den startade och sedan öppna sig.Du gör som du vill men att fylla på med köldnärarvätska är inget konstigt om det inte är trycksatt men din är det inte.M Mrmrpoal skrev:
har nu fyllt på men det hjälper mig faktiskt , försökt stänga av flera gånger och låter vara en stund men ingenting . Som sagt varmt vatten finns men inte värme i elementen. Även lampan för värme pump lyser inte antar får ringa in och be dem fixaV växelventil skrev: