kristofer12345
TJENA

Jag har en värmepump , ispinnen är den bifogar en bild. Leverantör säger den ger 15 kw som bäst men på vintern när det är som kallast tror jag den ger enligt mätningar vi gjort runt 11 kw. Problemet är att vi behöver mellan 15-17 kw för de värsta minus.. stort hus 350 kvm.
2 vån.
Därför så har vi golvvärme o behöver runt 35-45 grader i framledning..vi kommer endast upp i 28-30 när det är som kallast pga av att ispinnen fryser..(se bild)
Då behöver vi massa tillsatsvärme utav elpatron.. problemet med dem är att dem går sönder lätt o det är en tråkig process o byta dem hela tiden. Så en värmepump som väl klarar hålla dessa kw utan tillsats vore bra.
Vad rekomenderar ni att jag ska göra.
Det är jobbigt.

Peace

• Värmepumps utedel täckt av tjocka lager is i ett bostadsområde under nattetid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Komplettera med en luft/vatten? Men återbetalningstiden blir lång med tanke på att ni nästan täcker behovet med ispinnen. Eller en pinne till kanske?
Att elpatroner går sönder har jag hört men det måste vara något fel på dagens elpatroner om dom går sönder så ofta, min far fick med byta elpatron i vinter efter knappt 5års drift men den som han fick över vid ett annat hus har hållt i över 25år och fungerar fortfarande, numera i min panna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.