4 777 läst ·
73 svar
5k läst
73 svar
Värmen i huset sjunker på kvällen
Renoverare
· Kalmar län
· 2 596 inlägg
Ja men om du har en grunka som läser spotpriset och ändrar utegivarens är-värde så hjälper det inte att ändra avtal, pumpen märker inte det. Men verkar osannolikt att du har sådan utrustning utan att känna till det.G grundarn84 skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 394 inlägg
Vad säger pumpen att det är för temperatur ute? 🤔
Nu vet jag ju absolut inget om din anläggning men på min ctc kan jag ställa in högsta resp. lägsta tillåtna framlednig så har du den möjligheten att sätta en lägsta tillåtna framledning så kan det inte bli kallt.
Kan du kolla beräknad framlednings temperaturen och se om det faktiska framlednings temp stämmer? Pumpen är gammal den kanske orkar inte med längre när det blir kallt på natten eller att elpatronen fungerar inte.
Har du en likadan pump? Isåfall bifoga gärna en bild på vilken inställning du pratar om så är du snäll!N nissebrun skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 394 inlägg
Värmer pumpen något alls resten av tiden? Är det bara vissa tider den inte värmer?
Jag pensionerade nyss en föregångare till din, en Greenline HT-C9 (dvs utan plus), och de borde vara rätt lika.
Jag pensionerade nyss en föregångare till din, en Greenline HT-C9 (dvs utan plus), och de borde vara rätt lika.
Nej, jag har tyvärr inte samma som du. Jag har en ctc. Men det är ju inte helt osannolikt att det kan finnas liknande inställningsmöjligheter om du går in i menyerna och letar lite. Nu är det ju inte det som är huvudproblemet men du behåller ju värmen iallafall.G grundarn84 skrev:
Jo den värmer övrig tid från typ 06-18 ish… tror de är dags för oss också snart, vet inte när förra ägarna köpte sin13th Marine skrev:
Om du hade en liknande värmepump så kanske du vet om man kan ställa in min resp. max framledning ?13th Marine skrev: