Hej,
Jag skulle behöva lite inställningsråd på vår tämligen nya värmepanna. Vi har bytte frånluftsvärmepanna i våras till en Bosch 3800i EW (kompressor och kretskort lade av på den gamla) och nu när det blir kallare tycker jag inte den hänger med och värmer upp radiatorerna tillräckligt. Önskad innetemperatur är inställt på 19 grader men den innetemperaturen ligger mera på 17-18 och det är kallare på morgonen och blir kallare igen på kvällkvisten när det blir kallare ute. Värmekällan ligger på 34-57 grader och jag har inte VV på. Extrempunkterna mellan värmekurvan ligger på +20 till -20. Värmekurvan själv går progressivt från 20 till 57 grader. Allt orginalinställningar vid installationen. Idag när det är 15 grader ute tex ligger framledningstemperaturen på 21 grader framledningsbörvärdet på 19 grader. Ska man bara skruva upp innetemperaturen på pannan, verklig innetemperatur borde ju hänga med då, kanske med ett par graders eftersläpning som nu då, eller ska man justera värmekurvan? Bor vid havet i blekinge och höst/vintermemperaturerna bruka ligga på mellan 0 och 10 plus, upp till runt 5 minusgrader på natten ibland.