Vi funderar på att installera värme i vårt uterum. Rummet är isolerat och har 3-glasfönster förutom 2 st skjutdörrar som vi kommer att byta ut framöver. Vi funderar på luft/luft där vi hittat en modell som är placerad på golvet och som sprider värme längs golvet samt uppåt. Någon som har erfarenhet av denna modell eller andra idéer? Idag kör vi med värmefläktar som vi sätter igång när vi planerar att använda rummet. Nu vill vi använda rummet mer spontant.
 
Hur värmer ni huset ?
 
Luft/vatten
 
Koppla på en eller två konvektorradiatorer på bef system.
 
Jag skulle välja en separat LLVP för att inte dra ut ett vattenburet system till ett uterum. Vill man kallställa uterummet någon period behövs det glykol i systemet i så fall.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.