Vad menas med värmeåtervinningsaggregat ??

Jag är inte alls insatt :-[

Det gäller ett begagnat kedjehus från -81

Tacksam för svar :)
 
Det är antagligen en frånluftsvärmepump. Det går ut på att man återvinner värmen som finns i den luft som man fläktar ut ur huset.
 
Från -81 är det säkert en frånluftsvärmeväxlare.
Den ventilerar ut luften ur huset och värmer den ingående luften med den utgående. När det blir riktigt kallt värmer den luften lite extra med tillskott i form av en elpatron.

Kolla efter en stor plåtlåda i en skrubb eller uppe på vinden..;)
 
Tack för svaren!! :D

Nu förstår jag.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.