Hej. Vi har ett vindsutrymme på ca 60 kvadratmeter som vi vill använda lite då och då. Därför vill jag installera värme där som man enkelt kan slå av och på. Det är inte isolerat, därför vill jag bara ha värme på när vi använder utrymmet. Tänker elradiatorer på väggarna är enklast. Men vilken lösning för styrning av dessa vore bäst? Vi har visserligen rör där uppe till den vattenburna värmen i huset, men jag tänker det blir komplicerat, med av och på stängning.

christerRynge christerRynge skrev:
Hej. Vi har ett vindsutrymme på ca 60 kvadratmeter som vi vill använda lite då och då. Därför vill jag installera värme där som man enkelt kan slå av och på. Det är inte isolerat, därför vill jag bara ha värme på när vi använder utrymmet. Tänker elradiatorer på väggarna är enklast. Men vilken lösning för styrning av dessa vore bäst? Vi har visserligen rör där uppe till den vattenburna värmen i huset, men jag tänker det blir komplicerat, med av och på stängning.
Beror lite på. Är det stammar eller rör för ellement, då kan det sättas en magnetventil på den framledningen som ska mata värmen på vinden. Ingen fram, ingen värme, räcker på ett rör om det är 2 - rörssystem du har. Lite knepigare om du har 1 - rörssystem. Hur är det med ev frysrisk på vinden, det måste du tänka på, om du stänger värmen dit.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.