2 462 läst ·
1 svar
2k läst
1 svar
Värme till garage?
Nja
"Fläkten har en kapacitet på ca 40 kubikmeter i timman. Luften i huset byts ut och fukt och lukt försvinner. Temperaturen på den nya luften är ca 15 grader över utetemperaturen.
Enkelt - effektivt och utan extra kostnad!"
Ska man tro dom så.. bor man inte norraste norrland.. så kan det nog funka.. Fast ca 15grader.. måste vara när den går som bäst dvs vid klart väder.. om det blir många dagar med kallt o Molnit väder kanske det inte räcker till..
Jag skulle nog komplitera med ett EL element eller 2.. sätta en mätare på dom o ställa in dom på typ 10grader.. så ser du sedan hur mycket Kräm som går åt på el elementen.. förhoppnings vis inte för mycket..
Vore kannon om det funkar dock
"Fläkten har en kapacitet på ca 40 kubikmeter i timman. Luften i huset byts ut och fukt och lukt försvinner. Temperaturen på den nya luften är ca 15 grader över utetemperaturen.
Enkelt - effektivt och utan extra kostnad!"
Ska man tro dom så.. bor man inte norraste norrland.. så kan det nog funka.. Fast ca 15grader.. måste vara när den går som bäst dvs vid klart väder.. om det blir många dagar med kallt o Molnit väder kanske det inte räcker till..
Jag skulle nog komplitera med ett EL element eller 2.. sätta en mätare på dom o ställa in dom på typ 10grader.. så ser du sedan hur mycket Kräm som går åt på el elementen.. förhoppnings vis inte för mycket..
Vore kannon om det funkar dock
Med tanke på priset på solceller så är det nog klart mer lönsamt att bara ha en "sol-tork-låda" och låta fläkten matas från vanlig el, men med en temperatur- eller ljussensor som styr av/på.Hansson28 skrev:
Min åsikt är att den där produkten nästan är jämförbar med att sätta in stora fönster, och ha små ventilspringor kring fönstren, med skillnaden att den stängs av när solen inte är uppe. Okej, jämför med stora fönster, ventilspringor och en automatisk rullgardin som går för allt när det är mörkt ute
:
Klicka här för att svara