699 läst ·
3 svar
699 läst
3 svar
Värme på sommaren?
Hej!
Jag sitter och funderar lite!
Systemet fungerar bra "Pannan ligger på ca 80 grader"
Nu fungerar tappvattnet skapligt när man duschar, men skulle vilja få det att fungera bättre. Man kan inte köra mycket flöde länge "kanske önsketänkande" som jag önskar. (Då man har en familj)
Undrar om man kan koppla in nått i systemet exempel varmvattenberedare eller akumulatortank så att värmen i tappvattnet håller längre?
Det andra jag undrar är om man kan köra nått bättre på sommaren än pannan, då man bara behöver tappvatten?
Då jag saknar kunskaper om detta så frågar jag er!
Hur värmer ni upp vattnet på sommaren?
CTC 1100 Family -2000
Värmebaronen Viking bio -2003
Jag sitter och funderar lite!
Systemet fungerar bra "Pannan ligger på ca 80 grader"
Nu fungerar tappvattnet skapligt när man duschar, men skulle vilja få det att fungera bättre. Man kan inte köra mycket flöde länge "kanske önsketänkande" som jag önskar. (Då man har en familj)
Undrar om man kan koppla in nått i systemet exempel varmvattenberedare eller akumulatortank så att värmen i tappvattnet håller längre?
Det andra jag undrar är om man kan köra nått bättre på sommaren än pannan, då man bara behöver tappvatten?
Då jag saknar kunskaper om detta så frågar jag er!
Hur värmer ni upp vattnet på sommaren?
CTC 1100 Family -2000
Värmebaronen Viking bio -2003
om du är ute efter enklaste lösningen så montera en varmvattenberedare på utgående vv frånpannan, på så sätt kan du stänga av pannan på sommaren och enbart köra på el, alt välja en beredare som du kopplar till solfångare för att få "gratis" vv ,
Klicka här för att svara