Daniel_N skrev:
Eftersom jag nu har lyssnat på alla manbergs låtar utan att hitta något alls jag gillade så tänkt jag att jag nog få bidra med något själv - och som alla vet - St Patricks Day är på G! (17 mars)

Hahaha! Åhh Daniel daniel daniel, vilken fattig människa du är!;) Inte gilla The Smiths? Tur att du är bra på andra sätt!

Kul att höra Marlene! Ambitions är kanonbra men jag fattar inte varför dom skulle göra den där radioversionen, den är riktigt dålig! Säg åt Per att han lägger in lite bidrag så kanske man får några tips! Du har en bra karl!

Manberg skrev:
Daniel_N skrev:
Eftersom jag nu har lyssnat på alla manbergs låtar utan att hitta något alls jag gillade så tänkt jag att jag nog få bidra med något själv - och som alla vet - St Patricks Day är på G! (17 mars)

Hahaha! Åhh Daniel daniel daniel, vilken fattig människa du är!;) Inte gilla The Smiths? Tur att du är bra på andra sätt!
Jag ska försöka bättra mig! ;)

Kanske har jag redan kommit en bit på vägen - till exempel så är jag ett enormt stort fan av the beatles - "whilte my guitar gently weeps", åtminstone när den framförs av spineshank....:D
[länk]

C
Först vill jag bara säga att jag har oerhört varierande musiksmak, och den här låten är inte på något sätt representativ för mitt tycke i övrigt.

Men: http://www.youtube.com/watch?v=Y54ABqSOScQ har jag snöat in mig på just nu.

Tack för umbrella covern morsan! Den hade jag glömt bort att jag skulle komma ihåg.

En stilla begäran/önskan är att skriva ut vad låten och bandet heter snarare än bara slänga in en länk till Youtube. Dessutom går det kanonbra att länka direkt till en låt i Spotify - Högerklick och "Copy HTTP link". Funkar dessutom för hela album eller band.

Men vi har kanske något emot Spotify? :)

Gillar man melankoli (vem gör inte det?) så vill jag slå ett slag för I Am Kloot och albumet med samma namn. Spår 2, 4 och 6 är favoriter.

I Am Kloot - I Am Kloot

Vill man ha lite mer ös så här på fredagen kanske Art Brut kan vara något? Kommer inte ihåg om jag lobbat för dessa sköna britter tidigare. Deras debutalbum Bang Bang Rock & Roll som kom 2005 har en del sköna spår. Klara favoriter här är... ja nästan hela plattan men om jag måste välja så blir det Emily Kane, Good Weekend och My Little Brother.

Art Brut - Bang Bang Rock & Roll

Redigerat:
Tusen tack för det LLLVäxjö! Riktigt bra! Fantastiskt bra!

Ett bidrag till lördagskvällen, denna låten är så bra, men ändå så röjjig trots ålder. Four Tops - Reach out http://www.youtube.com/watch?v=l383wdw0L2Q

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.