Hej på er!

Jag och min kille ska bygga ett Vårgårdahus. Finns det någon här som gjort det och har några tips, idéer eller erfarenheter att dela med sig. Vi är taksamma för både positiva och negativa erfarenheter. Brukar tidplanen hålla, är det mycket man måste påpeka, håller kalkylen??

Mycket tacksam för svar. ;D

Allt verkar schysst med de kontakter vi haft på telefon med dem. Vad har ni tänkt köpa för hus? Vi tänkte köpa ett Linden, och det verkar överkomligt. Garage verkar dyrare, vi har fått ett pris på 180'000 kr. Har ni erfarenhet av andra husleverantörer och hur tycker ni att Vårgårdahus hus verkar i standard och pris i förhållande till andra tillverkare?
Är det någon som vet om de brukar hålla leveranstider etc?

:) Vårgårdahus är bra hus, men akta dej för underentreprenörerna, ta referenser och kolla kolla kolla (som jag skrev i ett tidigare inlägg...) En riktigt dålig hantverkare kan sabba det bästa hus. 8) Is i magen... // cattis

Hej

Vi har också tittat på Vårgårda hus och var i det närmsta bestämda för villa Lönnen.

Men försäljaren i Norrköping var en TOTAL KATASTROF
så det hela ligger på is.
Men husen tyckte vi verkade bra.

Vart ska ni bygga ?

Vårat problem är att vi gillar huset.

M vh Fredrik

:) Som Jag skrev förut, husen är bra, tillverkaren är bra, har man otur kan man få tag i dåliga enreprenörer så man måste vara vaken och kolla kolla kolla. Om det nu skulle bli nåt strul så är i alla fall min erfarenhet bra. Vårgårda är mycket måna om att "ställa till rätta". Vill ni veta mer är det bara att höra av er. (Än är inte sista spiken slagen...)

Fredrik skrev:
Vårat problem är att vi gillar huset.
Ta ritningen och gå till någon av konkurrenterna. De flesta tillverkare kan göra huset minst lika bra som Vårgårda.

Är det nån som har offert på "skogen 5", utan tomt?
Det verkar vara ett kanon-hus. *Blev kär direkt*
Jag har inte hittat någon standard-lista, alltså var som ingår i hus-paketet.
Har de totalentreprenad?

sarkku,

jag har en prislista från mars 2002, där kostar
"Skogen 5" 1'815.000:-

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.