6 438 läst ·
3 svar
6k läst
3 svar
Varför spricker färgen i taket?
Jag har precis målat innertak (13mm vägggips 1200x2700mm) i mitt nybyggda hus. Har spacklat fasade skarvarna med glasfiberremsa och utan remsa på kortsidorna. Dagen efter målningen så är det en spricka i färgen längs dom flesta skarverna.
Tror inte att spacklet spruckit utan bara färgen, iofs svårt att veta men i dom andra omålade taken så syns inga sprickor i spacklet.
Nån som har nå tips på vad som är fel?
Tror inte att spacklet spruckit utan bara färgen, iofs svårt att veta men i dom andra omålade taken så syns inga sprickor i spacklet.
Nån som har nå tips på vad som är fel?
Redigerat:
Klicka här för att svara