Någon vänlig själ som har kunskap att dela med sig av? Den rycker till med hjulen när jag försöker köra fram eller bak, trycker jag fram bak fram bak så kommer det ett litet tjut som ett dovt fläktrems ljud fast i en sekund kanske.naturligtvis finns hydraulolja osv och jag har inte råkat knuffa in spärren till hjulen heller 😅 vore grymt tacksam för skyndsam hjälp den står ganska dumt till . Tack för ev hjälp!//mogge

Låter ju som att remmen längst bak slirar.
Vilken årsmodell har du?

Lite osäker men det är från början av 2000,02(-ish...tvåhjuls rwd jag var nyss nere i skogen och skulle knuffa upp den, ja det låter som remmen slirar , om man inte te sitter på den kör den framåt av sig själv nästan, och bakåt.såg att en pinne hade kilat in sig i fläkthjuet och tog bort den jag får kolla så att den inte slirar och rengöra osv, men vad gör dem remmen som går fram till midjestyrningen, jag har lyft av klippbordet för ökad framkomlighet men den remmen som går fram till ett hjul precis under leden hänger löst men behöver man den även om man inte ska klippa gräs?

Kan det hjälpa att också lyfta den baktill, knuffa in rullspärren och tryck pedalen fram fem sex sekunder,och bakåt vice versa hörde att man kan avlufta ev luft som letat sig in i hydrauliken så.

Fast det var kanske på den nya -23 an

B bjarne798 skrev:
Någon vänlig själ som har kunskap att dela med sig av? Den rycker till med hjulen när jag försöker köra fram eller bak, trycker jag fram bak fram bak så kommer det ett litet tjut som ett dovt fläktrems ljud fast i en sekund kanske.naturligtvis finns hydraulolja osv och jag har inte råkat knuffa in spärren till hjulen heller 😅 vore grymt tacksam för skyndsam hjälp den står ganska dumt till . Tack för ev hjälp!//mogge
Löste detta sig? Jag har samma problem med min Stiga Villa.

Andreas Jenefors Andreas Jenefors skrev:
Löste detta sig? Jag har samma problem med min Stiga Villa.
Är det hydrostat på din?

Nej ingen hydrostat på min. Men symptomen är samma. Ett litet ryck bara när man lägger i en växel.

Andreas Jenefors Andreas Jenefors skrev:
Nej ingen hydrostat på min. Men symptomen är samma. Ett litet ryck bara när man lägger i en växel.
Kollat så inte remmen hoppat?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.