1 412 läst ·
8 svar
1k läst
8 svar
Varför rör sig min stiga park inte ur fläcken??
Någon vänlig själ som har kunskap att dela med sig av? Den rycker till med hjulen när jag försöker köra fram eller bak, trycker jag fram bak fram bak så kommer det ett litet tjut som ett dovt fläktrems ljud fast i en sekund kanske.naturligtvis finns hydraulolja osv och jag har inte råkat knuffa in spärren till hjulen heller 😅 vore grymt tacksam för skyndsam hjälp den står ganska dumt till . Tack för ev hjälp!//mogge
Låter ju som att remmen längst bak slirar.
Vilken årsmodell har du?
Vilken årsmodell har du?
Lite osäker men det är från början av 2000,02(-ish...tvåhjuls rwd jag var nyss nere i skogen och skulle knuffa upp den, ja det låter som remmen slirar , om man inte te sitter på den kör den framåt av sig själv nästan, och bakåt.såg att en pinne hade kilat in sig i fläkthjuet och tog bort den jag får kolla så att den inte slirar och rengöra osv, men vad gör dem remmen som går fram till midjestyrningen, jag har lyft av klippbordet för ökad framkomlighet men den remmen som går fram till ett hjul precis under leden hänger löst men behöver man den även om man inte ska klippa gräs?
Löste detta sig? Jag har samma problem med min Stiga Villa.B bjarne798 skrev:Någon vänlig själ som har kunskap att dela med sig av? Den rycker till med hjulen när jag försöker köra fram eller bak, trycker jag fram bak fram bak så kommer det ett litet tjut som ett dovt fläktrems ljud fast i en sekund kanske.naturligtvis finns hydraulolja osv och jag har inte råkat knuffa in spärren till hjulen heller 😅 vore grymt tacksam för skyndsam hjälp den står ganska dumt till . Tack för ev hjälp!//mogge
Nej ingen hydrostat på min. Men symptomen är samma. Ett litet ryck bara när man lägger i en växel.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Varför, Forsar vatten ur spillröret brevid trycktanken?
Fritidshus -
Varför skruvar spiroröret upp sig?
Ventilation -
Varför "låser sig" inte vattenlåset/röret under diskbänken?
Vatten & Avlopp -
Ljud från frånluftsvärmepump förökar sig via ventilationsrören - varför?
Värme allmänt -
Varför rör sig grus under huset?
Grund & Markarbeten